صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کره‌شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش‌های تسلیحاتی روز شنبه نظارت داشت
کره‌شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش‌های تسلیحاتی روز شنبه نظارت داشت

کره‌شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش‌های تسلیحاتی روز شنبه نظارت داشت

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) گزارش داد که رهبری این کشور بر آزمایش روز شنبه موشک اندازهای چندمنظوره و تسلیحات تاکتیکی هدایت شونده نظارت داشته است.

کیم جونگ اون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر در حالی از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد که روز شنبه این کشور پرتاب موشکی انجام داده و باعث نگرانی آمریکا و همسایگانش شده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: هدف از انجام این رزمایش آزمودن عملکرد موشک اندازهای چندمنظوره دور برد کالیبر بزرگ و تسلیحات تاکتیکی هدایت شونده از سوی واحدهای دفاعی این کشور بوده است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی به نوامبر ۲۰۱۷ و پیش از رویکردهای دیپلماتیک با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره و انجام یکسری نشست‌ها بازمی‌گردد.

بازگشت کره شمالی به انجام چنین آزمایش‌هایی احتمالاً باعث خشم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌شود اما خبرگزاری رسمی کره شمالی با اجتناب از استفاده از واژه‌هایی که باعث بروز چنین نگرانی می‌شوند، گزارش داد که کیم جونگ اون بر یک “رزمایش ضربتی” نظارت داشت که در آن موشک اندازهای چندمنظوره دوربرد – که هدف قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل نیستند – و تسلیحات تاکتیکی نامشخص هدایت شونده استفاده شد.

ارتش کره جنوبی نیز پس از رهگیری آنها در روز شنبه این تسلیحات را “پرتابه‌هایی” توصیف کرد.

آمریکا و کره شمالی از زمان ناکامی نشست هانوی در ماه فوریه در روابط دچاری سرگردانی شده‌اند.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی نیز امروز ۱۶ تصویر از آزمایش تسلیحاتی در صفحه اول خود منتشر کرد که شامل تصویری از کیم جونگ اون نیز می‌شود که بر این رزمایش نظارت داشت.

به گفته کیم دونگ یوب، کارشناس نظامی در مؤسسه مطالعات شرق دور دانشگاه کیونگنام کره جنوبی، انتشار این تصاویر نشان داد که تسلیحات تاکتیکی هدایت شونده شلیک شده احتمالاً موشک‌های بالستیک زمین به زمین کوتاه برد هستند.

اگرچه چنین آزمایش‌هایی احتمالاً نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند اما دست‌کم در آنها موشک‌های بالستیک دوربرد که تهدیدی علیه آمریکا هستند، استفاده نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.