صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حملات صهیونیست‌ها به غزه ادامه دارد
حملات صهیونیست‌ها به غزه ادامه دارد

حملات صهیونیست‌ها به غزه ادامه دارد

المیادین از ادامه حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد، در موج تازه حملات طی امروز (یکشنبه) جنگنده‌ رژیم صهیونیستی مقر وابسته به گردان‌های القدس در شرق خانیونس را بمباران کرد. این در حالی است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی تاکید کرد، در صورت ادامه بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی، مقاومت دامنه حملات خود را گسترش داده و شهرهای اسدود و بئر السبع را نیز هدف قرار خواهد داد. در حالی که تعداد شهدا به ۱۱ تن رسیده است.

کودک شهید شده در غزه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تعدادی موشک را به یک مقر مقاومت در شمال غرب شهر رفح شلیک کردند، همچنین یک فروند جنگنده اشغالگر مقر وابسته به گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را در شرق خانیونس بمباران کرد.

ضمن حملات هوایی به غرب غزه و مشخصا منطقه المیناء، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مناطق حماس در غزه را هدف گرفتند. با دستور بنیامین نتانیاهو به ارتش اسرائیل برای انجام حملات بی‌امان به غزه، در این حملات تاکنون چهار برج و سه منزل مسکونی با خاک یکسان شده‌اند در حالی که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های اقتصادی در شمال غزه نیز انجام شده است.

این در حالی است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت عسقلان، اوفاکیم و کریات جات را هدف حملات موشکی قرار داده و در صورت ادامه بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی، دامنه حملات خود را گسترش داده و شهرهای اسدود و بئر السبع را نیز هدف قرار خواهد داد.

در حملات روز شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برجی مسکونی در مرکز نوار غزه هدف قرار گرفته شد که دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در آن قرار داشت.

این جنگنده‌ها با پنج موشک این ساختمان را هدف قرار دادند که با خاک یکسان شد اما کارمندان خبرگزاری آسیبی ندیدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه از روز جمعه تاکنون به ۱۱ شهید و ۴۳ زخمی رسیده است.

این وزارتخانه افرود: در حمله اسرائیل به نوار غزه در روز شنبه پنج تن از جمله یک زن باردار و طفل شیرخوارش نیز شهید و ۴۰ تن زخمی شدند.

طی حملات مقاومت فلسطین به شهرهای اسرائیلی نیز یک اسرائیلی در اثر اصابت موشک از غزه به منزلش در شهر عسقلان کشته شد، همچنین ۲۳ شهرک نشین زخمی شدند که حال چهار تن از آن‌ها وخیم است.

روز جمعه نیز در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاه حماس و حمله به تظاهرکنندگان چهار فلسطینی شهید و ۵۱ تن زخمی شده بودند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بیش از ۲۰۰ موضع وابسته به جنبش جهاد اسلامی و حماس را هدف گرفته است در حالی که حدود ۲۵۰ موشک نیز از غزه به سمت شهرک‌ها و شهرهای اسرائیلی در همجواری غزه شلیک شده‌اند که گنبد آهنین ده‌ها مورد آن را رهگیری کرده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرده بود که جنگنده‌های این رژیم تاکنون ۱۲۰ حمله را به اهدافی در نوار غزه انجام داده‌اند.

مسؤولان رژیم صهیونیستی به دنبال حملات گسترده تصمیم گرفتند از ظهر شنبه تا امروز یکشنبه حریم هوایی را در ۱۰ کیلومتری نوار غزه ببندند.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز از شهرک‌نشینان اطراف غزه خواست در پناهگاه‌ها و منطقه‌های امن بمانند.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته اعلام کرد، هرگونه دارو و نیازهای فوریتی در اختیار بیمارستان‌های نوار غزه قرار بگیرند.

می کیله وزیر بهداشت فلسطین از جامعه جهانی خواست برای مهار اشغالگران و مواخذه آنها علیه مردم بی‌دفاع فلسطین فورا وارد عمل شود.

محکومیت‌ها

در همین راستا، جنبش فتح فلسطین خواهان مداخله بین‌المللی برای پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شد.

در بیانیه فتح آمده است: دولت اسرائیل مسؤولیت این حملات و جنایت‌های جنگی در حق بی‌گناهان فلسطینی در نوار غزه را برعهده دارد. این جنایت‌ها بدون مجازات رها نخواهد شد. جامعه جهانی مسؤولیت این جنایت‌های شنیع را برعهده دارد.

در این بیانیه تأکید شده است: پایداری مردم فلسطین و فداکاری‌های آن‌ها در نهایت به شکست رژیم صهیونیستی و تحقق حقوق ملی فلسطین منجر خواهد شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حملات اسرائیل را محکوم و تأکید کرد: سکوت در قبال این جنایت‌ها باعث می‌شود اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه دهد.

عباس خواهان حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین شد.

اتحادیه عرب نیز از جامعه جهانی خواست اسرائیل را به توقف تجاوز به غزه ملزم کنند.

سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی عربی گفت: جامعه جهانی باید به سکوت خود در قبال تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی پایان داده و این رژیم را به اجرای قوانین بین‌المللی ملزم کند.

وی تأکید کرد: صلح در منطقه تنها زمانی به دست می‌آید که اسرائیل به طور کامل از تمامی اراضی فلسطین عقب‌نشینی کند.

تلاش‌های میانجی‌گری

معمولا مصر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت میانجی‌گری می‌کند و بارها هم موفق شده آتش درگیری را بخواباند اما تاکنون مشخص است که مصر موفق به آرام کردن اوضاع نشده است. در حالی که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه و زیاد نخاله، رئیس جنبش جهاد اسلامی از روز پنج‌شنبه به منظور مذاکرات با سازمان اطلاعات مصر درباره آتش‌بس در مرزهای غزه در مصر به سر می‌برند.

البته مصر رسما از رژیم صهیونیستی خواسته حملات در غزه را متوقف کند و به هر دو طرف تاکید کرده قبل از ماه رمضان درگیری‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.