صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / غلامرضا محمدی: کشتی به این قهرمانی احتیاج داشت/ با کمترین ضریب اشتباه باید جلو رویم
غلامرضا محمدی: کشتی به این قهرمانی احتیاج داشت/ با کمترین ضریب اشتباه باید جلو رویم

غلامرضا محمدی: کشتی به این قهرمانی احتیاج داشت/ با کمترین ضریب اشتباه باید جلو رویم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: نگاه و برنامه های ما باید المپیکی باشد ضمن اینکه در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک کار بسیار سختی داریم.

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه نتایج بسیار خوبی در مسابقات آسیایی رقم خورد و در واقع کشتی آزاد به این پیروزی نیاز داشت تا مقدمه‌ای شود که راه خود را با انگیزه‌تر ادامه دهد. البته برای مسابقات جهانی و المپیک کار فوق‌العاده سخت است. باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا در ابتدا سهمیه‌های المپیک را بگیریم و سپس به فکر بازی‌های المپیک توکیو باشیم.

نگاهمان باید المپیکی باشد

وی ادامه داد: نگاه ما باید المپیکی باشد که البته برای المپیک حداقل چهار سال زمان لازم است اما اتفاقاتی افتاد که شرایط بحرانی شد اما خدا را شکر آرامش به کشتی آزاد برگشت. به لحاظ فنی کار ما بسیار سخت است و با موجودیت و زمان کمی که کشتی ما دارد باید کار را خیلی جدی‌تر پیش ببریم. در این فاصله کوتاه تا مسابقات جهانی و سپس بازی‌های المپیک تلاش کنیم تا با کمترین ضریب اشتباه جلو رویم و شایسته‌ترین نفرات را برای تیم ملی انتخاب کنیم.

محمدی به شرایط خوب اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بین کشتی گیران همدلی موج می‌زند که این رمز موفقیت است.

سال‌ها در سبک وزن آسیا مدال طلا نگرفته بودیم

او در ادامه به عملکرد بسیار خوب سبک وزن‌های ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: رضا اطری در این مسابقات بسیار خوب ظاهر شد. سال گذشته در مسابقات آسیایی کره شمالی به راحتی قهرمان شد و امسال نیز در نیمه نهایی کشتی گیر ژاپن که قهرمان جهان بود را مغلوب کرد اما اطری در این رقابت‌ها توانست حریف کره شمالی را در فینال شکست دهد. سال‌ها بود که در سبک وزن آسیا مدال طلا نگرفته بودیم و این مدال که پس از سال‌ها به دست آمد ارزشمند بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: چیزی که مشخص بود کشتی گیران ما خیلی سبک روی تشک می‌رفتند و بدن‌شان شاداب بود ضمن اینکه هیچ کدامشان کم فروشی نمی‌کردند و این بسیار مهم بود و این مشکل که در لحظات آخر نتایج را از دست می‌دادیم در این رقابت‌ها تکرار نشد.

کشتی گیران جسورانه مبارزه کردند

محمدی در ادامه به قهرمانی بهنام احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم اشاره کرد و افزود: برای مسابقات آسیایی وزن اطری و احسان پور را خیلی خوب کنترل کردیم و بدون اینکه هیچ مشکلی داشته باشند مسابقه دادند ضمن اینکه کشتی گیران ما بسیار جسورانه مبارزه کردند.

نخودی انقدر سنش کم است که با رضایتنامه پدرش مسابقه داد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به مدال برنز محمد نخودی کشتی گیر نوجوانی که در ترکیب تیم ملی بزرگسالان قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت: باید به کشتی گیر نوجوانی مانند نخودی فرصت داد تا بتواند در چنین میادینی خود را پیدا کند و با تجربه شود. به خاطر سن کمی که او داشت حتی برای وزن کشی مشکل داشتیم و باید رضایت نامه محضری پدر و گواهی پزشکی ارائه می‌دادیم تا بتواند در مسابقات بزرگسالان شرکت کند چرا که او سنش هنوز ۱۸ سال نشده است.

محمد نخودی

سطح قاسم‌پور و کریمی بالاتر از آسیاست

وی همچنین گفت: اکثر ملی پوشان ما در مسابقات آسیایی رو به جلو بودند و کشتی ناب ایرانی را به نمایش گذاشتند. کامران قاسم پور و علیرضا کریمی در زیرگیری و به حریف خوردن بی نظیر عمل کردند و با جسارتی که داشتند نشان دادند که سطح بسیار بالاتری از آسیا دارند.

رضا یزدانی در حال بهتر شدن است

محمدی در مورد عملکرد رضا یزدانی و بازگشت او به میادین رسمی پس از دو سال دوری گفت: یزدانی روز به روز شرایطش بهتر می‌شود و باید در شیوه‌های تمرینی شرایطی را بکار گیریم که در پیچ و خم‌های کشتی بیشتر کار کند. یزدانی در ادامه نیز شرایطش بهتر خواهد شد ضمن اینکه حریف مغولی یزدانی کشتی گیر بد بدنی بود. در کنار یزدانی، فروتن و طالبی را هم حفظ می‌کنیم تا در آینده نیز آنها را داشته باشیم.

ای کاش به روزی برسیم که انتخاب در همه اوزان سخت شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به شرایط خوب سنگین وزن‌های تیم ملی اشاره کرد و گفت: سه کشتی گیر خوب مانند پرویز هادی، یدالله محبی و کمیل قاسمی داریم و در کنار آنها یکی دو جوان خوب دیگر را نیز زیر نظر گرفته‌ایم. هادی در جام دان کلوف بلغارستان قهرمان شد و محبی نیز در آسیایی به مدال طلا رسید. ضمن اینکه کمیل قاسمی در جام جهانی کشتی گرفت. در واقع به هر سه آنها میدان دادیم و زمانی که چند کشتی گیر در یک وزن کنار هم رقابت می‌کنند موفقیت به دست می‌آید و ای کاش به روزی برسیم که در هر وزن پنج، شش نفر خوب داشته باشیم و کار انتخاب ملی پوش برای ما بسیار سخت شود اما متأسفانه در برخی اوزان خلأ داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد محمدباقر یخکشی نفر پنجم مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در وزن ۶۱ کیلوگرم و دوری بلند مدت او از میادین گفت: متأسفانه یخکشی از ناحیه زانو مصدوم بوده و به همین خاطر چند ماه از مسابقه دور شده است. البته الان وضعیت او بهتر است و نامش را در فهرست اعزامی به تورنمنت ایتالیا قرار داده‌ایم که امیدواریم مصدومیتش برطرف شود و او را در کنار احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد قرار دادن نام هر سه سنگین وزن مدعی تیم ملی در فهرست اعزامی به تورنمنت ایتالیا گفت: در این چند روزه تصمیم خواهیم گرفت که آیا هر سه این مدعیان به ایتالیا اعزام شوند یا نه؟

ترکمنستان همه هزینه‌ها را داد تا با ما تمرین کنند

او در پایان درباره اردوی تیم ملی که در کشور ترکمنستان در جریان است گفت: ترکمنستان امکانات بی نظیری دارد و فضای فوق‌العاده عالی برای تیم ملی کشتی آزاد در این اردو فراهم شده است. ترکمنستان تمام هزینه‌های ما را داده و شرایط تمرینی فوق‌العاده‌ای نیز در اینجا مهیا است. ضمن اینکه کشتی گیران ما به چنین شرایطی احتیاج داشتند تا به دور از حاشیه و در مکانی غیر از خانه کشتی در تهران تمرین کنند. ضمن اینکه ترکمنستان رقیب ما نیست و حتی به عنوان حریف تمرینی نیز می‌توانند به کشتی گیران ما کمک کنند. در حال حاضر نیز رمضان شاهین که برای ترکیه مدال طلای المپیک به دست آورد و اصالتاً اهل روسیه است سرمربی گری تیم ملی ترکمنستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.