صفحه اصلی / سرخط خبرها / سیستان و بلوچستان سرآمد در حوزه چشم پزشکی
سیستان و بلوچستان سرآمد در حوزه چشم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت

سیستان و بلوچستان سرآمد در حوزه چشم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حوزه چشم پزشکی در کشور سرآمد هستیم.

چشم پزشکی

‌به گزارش کسب و کار نیوز- دکتر هاشمی شهری در جلسه تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افزود: بیان این همه توسعه علمی و دانشگاهی و دستاوردهای عرصه سلامت حاصل زحمات ۳۵ ساله قشر بزرگی از تلاشگران عرصه سلامت در همه حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با دارا بودن حدود ۵۶۰ عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های تیپ یک ارائه خدمات سلامت و آموزش پزشکی در سطح منطقه است، گفت: توسعه تیپ یک بودن دانشگاه از پیشرفت‌های آموزش و پژوهش دانشگاه نشأت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه زاهدان در ۱۶ رشته دستیار تخصصی تربیت می‌کند و در رشته‌هایی که دستیار تخصصی تربیت می‌کنیم در استان کمبود نداریم و حتی می‌توانیم به سایر دانشگاه‌ها نیز کمک کنیم.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه در حوزه چشم پزشکی در کشور سرآمد هستیم، افزود: تربیت ۱۲۰ پزشک در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمت بزرگی به نظام سلامت کشور بوده است و توسعه این شاخص علمی در استان باعث شده از نظر بیماری‌های چشم و تراخم حداقل مشکلات را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسعه متوازن همه سازمان‌ها و نهادها را از لازمه‌های توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: اگر به همین میزان که در علوم پزشکی پیشرفت داشتیم سایر بخش‌های توسعه نیز پیشرفت می‌کردند، قطعاً وضعیت شاخص‌های عدالت در سلامت و عدالت اجتماعی روند مطلوب‌تری داشت.

وی دستیابی به پوشش همگانی سلامت را لازمه دستیابی به عدالت آموزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در دو حوزه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان با حرکتی متجانس ضمن تشخیص نیازهای منطقه‌ای و شرایط خاص هر منطقه زمینه‌های ارائه خدمات مداوم و مطلوب با همت بومیان همان منطقه فراهم شود.

رئیس دانشگاه افزود: تأکید و آموزش اساتید بر ایجاد علاقه به خدمت در سرزمین مادری در ماندگاری دانشجویان و خدمات آنان برای مردم محروم منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.