صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / هشدارها و توصیه‌های پلیس به زائران خانه خدا

هشدارها و توصیه‌های پلیس به زائران خانه خدا

فرمانده پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که برخی از گیاهان دارویی شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و برخی از آن‌ها برای پلیس عربستان ناشناخته است از حمل این داروها خودداری شود..

حجاج

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی رستمی که در همایش آموزشی حجاج بیت‌الله الحرام ۳۲ کاروان مشهد مقدس سخن می‌گفت، اظهار کرد: ابتدا در بحث ممنوعیت حمل مواد مخدر و اشیاء غیر مجاز ضمن عذرخواهی از بیان این مطلب چنانچه زائری مبتلا به اعتیاد این بلای خانمان‌سوز گردیده توصیه می‌شود قبل از اعزام به حج نسبت به درمان و بازپروری روحی مبادرت ورزد تا ضمن آماده شدن برای ورود به سرزمین وحی از این سفر معنوی بهره‌ کافی را ببرد، زیرا اعتیاد به مواد مخدر زائر را هنگام اعمال حج از نظر بدنی و روانی دچار مشکل می‌کند، هم‌چنین کاروان و سایر حجاج را درگیر ناتوانی جسمی خود کرده و این موضوع حق‌الناس است.

وی اضافه کرد: حمل مواد مخدر به هر میزان، قرص‌های متادون و ترامادون جرم محسوب می‌شود و در صورت کشف ضمن ممانعت از سفر زائر برای او پرونده قضایی تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌گردد؛ ضمن این‌که بر اساس قوانین جاری در خارج از کشور علاوه بر موارد فوق حمل داروهای آرام‌بخش و خواب آور و حاوی کدئین مانند دیازپام، کلورازپام و … جرم محسوب می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف نماید با وی رفتار سخت‌گیرانه‌ و حتی مجازات‌های سخت‌گیرانه‌ای از جمله حبس ابد یا اعدام برای وی در نظر می‌گیرد و تحت هیچ شرایطی کسی قادر به کمک به آن فرد نیست.

رستمی خاطرنشان کرد: در صورت داشتن بیماری خاص و نیاز به مصرف داروهای ویژه حتما نسخه پزشک را همراه داشته و مراتب را به پلیس فرودگاه و پزشک سازمان حج و زیارت اطلاع داده و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که برخی از گیاهان دارویی شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و برخی از آن‌ها برای پلیس عربستان ناشناخته است از حمل این داروها خودداری شود. به منظور تسریع روند بازرسی سعی کنید از حمل تنقلات، شکلات و … هنگام ورود گیت بازرسی خودداری نمایید.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی مطرح کرد: اگر در کشور ما از مسافری مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف گردد ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه او در مرحله اول به استناد ماده قانون مبارزه با مواد مخدر فرد به مدت یک الی پنج سال و در مرحله دوم پنج الی ۱۵ سال ممنوع‌الخروج از کشور می‎شود.

رستمی گفت: پلیس با استفاده‌ از دستگاه‌های پیشرفه کمک بازرسی از جمله کاوشگر بدن، حاملین مواد مخدر را شناسایی، دستگیر و از ادامه سفر آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد. پلیس در هنگام خروج مسافرین با استفاده از اکیپ سپاه به صورت دقیق بار زائرین مضنون را بازرسی می‌کند.

وی اضافه کرد: مورد دوم مراقبت و محافظت از اشیاء و مدارک مسافرتی است، در طول سفر مراقب مدارک و وسایل خود باشید، مدارک شناسایی و اشیاء باارزش خود را در جایی مناسب نگهداری کنید.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: تحویل وسایل، بار، مدارک و اوراق شناسایی به افراد ناشناس تبعاتی را به دنبال دارد لذا در این رابطه هم زائرین باید هوشیار باشند؛ اشیاء قیمتی و با ارزش خود را همراه خود حمل کنید و از قرار دان آن‌ها داخل چمدان خودداری کنید.

رستمی ادامه داد: هنگام مراجعه به فرودگاه اموال، اشیاء قیمتی و مداک شناسایی را هرگز داخل خودرو قرار ندهید، در محل‌های پرازدهام احتمال سرقت از کیف و جیب شما وجود دارد پس در این مناطق دقت لازم را در نگهداری از وسایلتان داشته باشید.

وی عنوان کرد: حمل مواد اسیدی مانند ترشیجات، انواع اسپری، انواع مایعات، کپسول گاز، انواع مواد مترقه، انواع اشیاء برنده و اسباب‌بازی‌هایی به شکل سلاح به داخل هواپیما ممنوع هستند. حمل کالاهایی مانند ۱۵۰ گرم طلا و ظرف در سفرهای خارجی مجاز است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: مسئله سوم مربوط به تسریع در تردد مسافرین هنگام عزیمت به گیت‌های بازررسی است. هنگام مراجعت از سفر به منظور پیش‌گیری از سرقت، بارهای خروجی را به نحوی در صندوق قرار دهید که منجر به باز ماندن صندوق خودرو نشود زیرا در طول مسیر احتمال سرقت توسط موتورسواران وجود دارد.

رستمی یادآور شد: با توجه به کمبود فضا و مشکلات ترافیکی که در فرودگاه وجود دارد سعی شود مراسم استقبال و بدرقه در منزل و اماکن عمومی انجام شود. حفظ حجاب اسلامی در همه حال مدنظر است. در صورت مشاهده افراد و هر نوع اشیاء و بسته‌های مشکوک مراتب را سریعا به پلیس اطلاع دهید.

وی تشریح کرد: پلیس فرودگاه‌های استان با شماره‌های ۳۳۴۰۰۰۹۶ الی۷ و هم‌چنین ۱۱۰ آماده دریافت گزارش شما است. خدا را شاکریم که در این سفر معنوی افتخار خدمت‌رسانی و میزبانی از زائرین بیت‌الله‌ الحرام را به ما عطا کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.