صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / تورم تولیدکننده بخش خدمات ۲۲ درصد شد
تورم تولیدکننده بخش خدمات ۲۲ درصد شد

تورم تولیدکننده بخش خدمات ۲۲ درصد شد

شاخص کل قیمت تولیدکننده بخشهای خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ١٣٩٧ برابر است با٢٩٦,٥ بوده که نسبت به سال قبل ٢٢.٢ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، شاخص کل قیمت تولیدکننده بخشهای خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ١٣٩٧ برابر است با٢٩۶,۵ بوده که نسبت به سال قبل ٢٢.٢ درصد افزایش یافته است.
شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه­ گری­های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌­شود.شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ١٣٩٧ برابر است با٢٩۶,۵ بوده که نسبت به سال قبل ٢٢.٢ درصد افزایش یافته است.

تغییرات شاخص بخش­های خدمات نیز به شرح ذیل است:

شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در سال ١٣٩٧ برابر است با ٣۵٧,١که نسبت به سال قبل ٢٣.۶درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در سال ١٣٩٧ برابر است با ٨/۴۰۴ که نسبت به سال قبل٢٧ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در سال ١٣٩٧ برابر است با ٣۵١,۴که نسبت به فصل قبل ٣۴.١درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه­گری­های مالی (بیمه)» در سال ١٣٩٧ برابر است با ٢٩۵ که نسبت به سال قبل٢١ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت­های کسب و کار» در سال ١٣٩٧ برابر است با ۲۲۰٫۷ که نسبت به سال قبل ١٣.٣ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات آموزش» در سال ١٣٩٧ برابر است با ٢٨۵,۵که نسبت به سال قبل ١۶.١درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در سال ١٣٩٧ برابر است با ۴٢٢,٩ که نسبت به فصل قبل١٨.١ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در سال ١٣٩٧ برابر است با٣١۴,٢ که نسبت به سال قبل ١٧.۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.