صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تشدید رفلاکس معده با خوردن غذاهای شور و تند
تشدید رفلاکس معده با خوردن غذاهای شور و تند

تشدید رفلاکس معده با خوردن غذاهای شور و تند

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: غذاهای شور یا بسیار تند، رفلاکس معده را تشدید می‌کنند و افرادی که دچار ورم، التهاب و زخم معده هستند با مصرف غذاهای بسیار شور شرایط‌شان بدتر می‌شود.

سلیاک دل درد روده معده

محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بدترین عارضه نمک، افزایش فشارخون است، اظهار کرد: حتی در افرادی که سابقه فشارخون ندارند، افزایش فشار با مصرف نمک کاملاً نرمال است و مصرف طولانی‌مدت نمک باعث می‌شود که فرد مستعد افزایش فشارخون شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که سابقه فامیلی و حتی استعداد فشارخون ندارند، با مصرف بیش از اندازه نمک مبتلا به افزایش فشارخون می‌شوند، گفت: نمک به لحاظ غذایی و روانی به‌گونه‌ای است که بر ذائقه افراد تأثیر می‌گذارد و با افزایش مصرف نمک، بدن عادت می‌کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه هر چه مقدار نمک غذا به مرور افزایش یابد به همان میزان عادت بدن به آن بیشتر می‌شود، اضافه کرد: از سوی دیگر هر چه میزان نمک غذا کمتر باشد، بدن مقدار کمتری به آن عادت می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مقدار نمکی که به‌طور طبیعی در غذا وجود دارد، نیاز بدن را تأمین می‌کند و نیازی به افزودن نمک به غذا در سفره نیست. همچنین سدیم موجود در داخل غذا، برای تأمین نیاز بدن کفایت می‌کند و ضرورتی به افزودن نمک نیست.

وی با بیان اینکه نمک در افزایش اسید معده اثر آن چنانی ندارد، تأکید کرد: البته اگر غذا بسیار شور باشد احتمال آسیب سطحی وجود دارد، اما با اسید معده تداخلی ندارد. همچنین غذاهای شور و یا بسیار تند، رفلاکس معده را تشدید می‌کند و افرادی که دچار ورم، التهاب و زخم معده هستند با مصرف غذاهای بسیار شور شرایط‌شان بدتر می‌شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.