صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / برگزاری چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان در تهران
برگزاری چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان در تهران

برگزاری چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان در تهران

چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان امروز در تهران و با حضور سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و "نوران نیازعلیف"، معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان برگزار شد.

00

به گزارش کسب و کار نیوز، در این رایزنی‌ها، طیف گسترده‌ای از موضوعات و همکاری‌های بین دو کشور در سطوح دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی بررسی شد و دو طرف درباره برنامه دیدارهای سطوح عالی بین دو کشور در سال جاری به توافق رسیدند. در چارچوب این توافق، برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز، هشتمین نشست کنسولی بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

طرفین، هم چنین بر اجرای توافقات حاصله و اسناد امضا شده در جریان دیدارهای رؤسای جمهور در سال‌های ۹۴ (سفر آقای آتامبایف، رئیس جمهور سابق قرقیزستان به تهران) و ۹۵ (سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به بیشکک) تاکید کرده و خواستار بهره برداری از همه ظرفیت‌های دو جانبه و سازو کارهای منطقه‌ای از جمله اتحادیه اقتصادی اورآسیا برای افزایش تجارت بین دو کشور شدند.

معاونین وزیر امور خارجه ایران و قرقیزستان همچنین توسعه همکاری‌های حمل و نقلی، تسهیل صدور روادید رانندگان و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور را از موضوعات اولویت دار بین دو کشور دانسته و رفع موانع و سرعت بخشیدن به همکاری‌ها در این حوزه‌ها را خواستار شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.