صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / مریم آزمون: فوتبال درس سختی به دختران ایران داد

مریم آزمون: فوتبال درس سختی به دختران ایران داد

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران در مورد حذف تیم ملی جوانان از مرحله دوم قهرمانی آسیا به دلیل کارت زرد گفت: روز گذشته فوتبال درس بسیار سختی به ما داد که علاوه بر قوی شدن در تکنیک، تاکتیک و مسائل فنی توجه به داوری و رفتار حرفه‌ای در زمین بازی هم بسیار حائز اهمیت است.

مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال بانوان بزرگسال

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: در کمال ناباوری دیدیم که با وجود همه زحمات، تلاش‌ها و در اوج شایستگی تیم ملی به خاطر داشتن تعداد کارت‌های زرد بیشتر نسبت به ویتنام حذف شد و از حضور در مرحله بعد بازماند. شاید اولین دلیل این موضوع جوانی و کم تجربگی بازیکنان ایران بود. علاوه بر این حساسیت هر بازی و تحت تأثیر قرار گرفتن تیم به دلیل استرس باعث انجام حرکاتی شد که کارت زرد را در پی داشت.

درسی که فوتبال به بانوان ایران داد

آزمون در این مورد افزود: روز گذشته فوتبال درس بسیار سختی به ما داد که علاوه بر قوی شدن در تکنیک، تاکتیک و مسائل فنی توجه به داوری و رفتار حرفه‌ای در زمین بازی هم بسیار حائز اهمیت است. در هر صورت چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌شود و فصل تازه فوتبال زنان ایران شروع شده است. باید همگی دست به دست هم بدهیم تا گام‌های بعدی را با قدرت بیشتری برداریم.

فوتبال بانوان ایران وارد مرحله جدیدی شده است

آزمون در مورد عملکرد کلی تیم جوانان گفت: فوتبال بانوان ایران وارد مرحله جدیدی شده است. این بلوغ در تیم جوانان با نتایج خوبی که گرفت بیشتر قابل مشاهده و لمس کردن بود. با مشاهده بازی‌های تیم‌های بانوان متوجه می‌شوید ایران به شکل متفاوتی با گذشته بازی می‌کنند. بازیکنان در زمین هدفمند هستند و در حمله و دفاع تاکتیک‌های خاصی را اجرا می‌کنند. از نظر بدنی هم تغییر خوبی داشتند. آنها پا به پای تیم‌های خوب آسیا مسابقه می‌دهند. از این به بعد سایر تیم‌ها به گونه‌ای دیگر در مقابل ما قرار می‌گیرند چون می‌دانند در صورت غفلت بازی را واگذار می‌کنند.

او در این مورد افزود: به فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم چون به هدف‌گذاری خود رسیده است. با کمک آقای عبدی به عنوان مدیر فنی فلسفه‌ای را وارد تیم‌های ملی کردیم و تیم‌هایمان اکنون دارای یک هدف هستند.

نباید اجازه دهیم خسرویار از ایران برود

سرمربی تیم ملی بانوان بزرگسال در مورد احتمال جدایی کتایون خسرویار از هدایت تیم ملی گفت: اصلاً نباید اجازه بدهیم که یک نیروی خوب که فوتبال ایران را به جهان معرفی می‌کند و انگیزه بالایی دارد از ایران برود. نمی‌خواهم به چنین مسأله‌ای فکر کنم. وقتی تیم بزرگسالان هم از مقدماتی المپیک برگشت برخی به عملکردمان انتقاد داشتند. اما با تماشای بازی‌هایمان می‌بینند که چقدر سطح فوتبالمان تغییر کرده است. به طور کلی در این مرحله باید نیروهایی که داریم را حفظ کنیم و پرورش دهیم. از آنجایی که با خانم خسرویار دوست هستم شخصاً از او خواهش می‌کنم بماند و به کارش ادامه دهد.

خبرنگاران حامیان ورزش بانوان

آزمون در پایان گفت‌وگوی خودزا خبرنگاران و رسانه‌ها برای پوشش خبری فوتبال بانوان ایران تشکر کرد و گفت: از خبرنگاران که اخبار فوتبال بانوان را در هر سه رده تیم ملی به خوبی پوشش دادند، تشکر می‌کنم. آنها از همه تیم‌هایمان حمایت و بازیکنان را معرفی کردند. ما هم وقتی می‌دیدیم بیشتر دیده می‌شویم و خیلی از مردم کار ما را دنبال می‌کنند. احساس مسؤلیت بیشتر داشتیم. امیدوارم در سال آینده اخبار بهتری از فوتبال بانوان بشنویم و تیم‌هایمان در آسیا بدرخشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.