صفحه اصلی / استان ها / گیلان / گیلان در صدر جدول تولیدات مهم کشاورزی کشور
گیلان در صدر جدول تولیدات مهم کشاورزی کشور

گیلان در صدر جدول تولیدات مهم کشاورزی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان در زمینه تولید فندق، گل گاوزبان، چای، نوغان، بادام زمینی، مرغ گوشتی و بوقلمون رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: در زمینه تولید کیوی، برنج، خاویار، و مرغ مادر نیز در کشور دوم هستیم.

بادام زمینی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی در جانی گفت: در حال حاضر، گیلان با تولید ۷۰۰هزار تن برنج سفید و در آمد ۹ هزارمیلیارد تومانی، دومین استان برنج خیز کشور است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در زمینه تولید فندق، گل گاوزبان، چای، نوغان، بادام زمینی، مرغ گوشتی و بوقلمون رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: در زمینه تولید کیوی، برنج، خاویار، و مرغ مادر نیز در کشور دوم هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۵۵ درصد اعتبارات استانی برای اشتغال در زمینه کشاورزی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و تولید بیشتر ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان رکن اقتصاد مقاومتی است، گفت: کشاورزان می توانند با تولیدات انبوه، ضمن تامین مواد غذایی، توطئه های دشمن را در بحث امنیت غذایی از بین ببرند.

درجانی تصریح کرد: گیلان در ۱۵ محصول کشاورزی رتبه های اول تا سوم را در کشور دارد، در تلاشیم تا در موسسه‌های تحقیقات کشاورزی، آخرین یافته های خود را در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا ضمن رونق تولید و مبارزه با آفات ، به توسعه اقتصادی و خودکفایی محصولات نیز دست یابیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.