صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / “کوشکی” در اسارت آرام نمی‌گیرد

“کوشکی” در اسارت آرام نمی‌گیرد

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: کوشکی توان زندگی در محیط طبیعی باز را ندارد.

یوزپلنگ

علی اصغر مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا “کوشکی” دوباره به محل زندگی خود بازگردانده نمی‌شود؟ توضیح داد: طی چند سال گذشته یک قلاده یوزپلنگ نر به نام کوشکی از خراسان شمالی برای انجام لقاح در محیط بسته و اسارت به تهران منتقل شد.

وی ادامه داد: تاکنون چندین مرتبه امر لقاح در محیط بسته و اسارت با یک قلاده یورپلنگ ماده به نام “دلبر” که از ستان سمنان منتقل شده بود، انجام شد اما موفقیت آمیز نبوده است.

مطهری اظهار کرد: تحقیقات و تجربه در کشورهایی که زیستگاه یوزپلنگ بوده، نشان می‌دهد که این نوع از حیوانات در محیط بسته و اسارت نمی‌توانند زاد و ولد کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که کوشکی در همان ابتدا در محیط بسته پرورش یافته و مواردی همچون دادن غذا به صورت دستی برای این حیوان انجام شده است، توان زندگی در محیط آزاد و انجام اموری همچون شکار را ندارد.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر می‌توان از این حیوان بهره‌های دیگری همچون انجام مطالعه و تحقیق بر روی رفتار و … این گونه از حیوان انجام داد.

به گفته وی، در حال حاضر کوشکی حدود ۱۱ سال سن دارد.

گفتنی است خراسان شمالی یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی است و در چند سال گذشته حدود هفت قلاده یوز در این استان مشاهده شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.