صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / فؤاد ایزدی: باید هرگونه اقدام علیه ایران را برای آمریکایی‌ها هزینه‌بر کنیم
فؤاد ایزدی: باید هرگونه اقدام علیه ایران را برای آمریکایی‌ها هزینه‌بر کنیم

فؤاد ایزدی: باید هرگونه اقدام علیه ایران را برای آمریکایی‌ها هزینه‌بر کنیم

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که اقدامات ایران در برابر آمریکا باید برای آن‌ها در تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و ... هزینه داشته باشد،‌ گفت: اگر اقدامات متقابل هزینه‌بر نباشد آمریکا به رفتارها و اقداماتش ادامه می‌دهد.

فواد ایزدی

فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که چه اقداماتی را می‌توان در برابر اقدامات اخیر آمریکا نسبت به ایران انجام داد؟ اظهار کرد: اصل کلی این است، تا زمانی که فعالیت‌های ضد ایرانی هزینه‌ای برای آمریکا نداشته باشد، رفتارها و اقداماتش ادامه می‌یابد و هر روز هم افزایش پیدا می‌کند، کما این‌که در ماه‌های گذشته نیز شاهد افزایش فعالیت‌های ضد ایرانی بوده‌ایم.

وی افزود: آمریکا کمپین فشار حداکثری را در برابر ایران اعمال می‌کند و با توجه به این‌که پیش از این هزینه‌ای پرداخت نکرده، خیال‌شان راحت است که هر کاری را می‌توانند انجام دهند اما مطلوب‌ترین اقدام در مقابل آمریکایی‌ها این است که برای‌شان هزینه تعریف کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: منطق آمریکایی‌ها این است که جمهوری اسلامی ایران به فروپاشی برسد و چون چنین دیدگاهی دارند فشارها را بر ایران زیاد می‌کنند تا به هدف‌شان برسند و اگر نشد ایران ضعیف می‌شود و می‌تواند به آن‌ها امتیازهای بیش‌تری دهد.

ایزدی بیان کرد: آمریکایی‌ها فعلاً علاقه‌ای به مذاکره ندارند و چون می‌دانستند جمهوری اسلامی نمی‌تواند ۱۲ شرطی را که گذاشته‌اند، اجرایی کند، اکنون علاقه‌مند هستند تا با افزایش فشارها به هدف اصلی‌شان برسند. آمریکایی‌ها در حال حاضر آمادگی امتیاز دادن ندارند، بیش‌تر در پی کسب امتیاز هستند. آن‌ها حتی بحث زندانی‌ها را به گفته دکتر ظریف مسکوت گذاشتند، حتی یک مورد ساده را که در همه جای دنیا انجام می‌شود آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این‌که در مقابل اقدامات آمریکا می‌توان یکسری فعالیت‌های پدافندی انجام داد، گفت: اکنون ۴۰ سال است که ایران در تحریم قرار دارد، البته به نوعی از کودتای ۲۸ مرداد ایران در تحریم است، زمان دکتر مصدق هم تحریم نفتی داشتیم، بعد از آن‌هم یکسری محدودیت‌های گسترده‌ای را آمریکایی‌ها برای ایران ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات پدافندی باید هزینه هم برای آمریکا در تمامی ابعاد تعریف کنیم، زیرا طرف مقابل در همه حوزه‌ها کار می‌کند اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و … بنابراین ما نیز باید در تمام حوزه‌ها فعالیت‌های آفندی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: برخی معتقدند که باید منتظر باشند تا دوره ترامپ تمام شود اما این تحلیل اشتباهی است حتی اگر دموکرات‌ها هم پیروز شوند قرار نیست به متن مردم باز گردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.