صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سیدحسن نصرالله: بیشتر انتحاری ها در سوریه و عراق، سعودی بودند

سیدحسن نصرالله: بیشتر انتحاری ها در سوریه و عراق، سعودی بودند

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سومین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، از رهبران مقاومت اسلامی آغاز شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدحسن نصرالله عصر امروز (پنج‌شنبه) در سالن شهید سید محمدباقر صدر در مدرسه امام مهدی (عج) الحدث به مناسبت سالروز شهادت سید مصطفی بدرالدین سخنرانی کرد.

سید مصطفی بدرالدین از رهبران ارشد مقاومت اسلامی حزب‌الله است که از معروف‌ترین رهبران حزب‌الله در سوریه بود که سال ۲۰۱۶ بر اثر انفجار ناشی از حمله توپخانه‌ای گروه‌های تکفیری در سوریه شهید شد.

به گزارش العالم، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی ویژگی اصلی مقاومت و سید مصطفی بدرالدین را داشتن غم مردم فلسطین وامت اسلامی و غیرت نسبت به آنها دانست و گفت: از ویژگی‌های مقاومت و بدرالدین و برادرانش این بود که دشمن را شکست دادند و هیچ ترسی نداشتند؛ هم‌اکنون هم در مقاومت افراد زیادی هستند که بسیار مسئولیت شناس هستند و به سوریه و عراق کمک کردند.

وی گفت: هم اکنون آمریکا، اروپا و کشورهای عربی و رسانه‌هایشان فضاسازی کرده و با شایعه حمله به لبنان فضای رعب‌انگیزی ایجاد کرده اند. هدف از ترساندن مردم با جنگ اسرائیل، اعمال فشار بر دولت لبنان و مسئولین و مردم برای تسلیم شدن و دادن امتیاز است.

دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها نخواهد توانست قدرت و آمادگی مقاومت را خدشه‌دار کند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت توان ورود به الجلیل را دارد و این مسأله‌ای است که دشمن را مشغول کرده است. گروه‌ها و تیپ‌های اسرائیل که در فکر ورود به جنوب لبنان بودند، ان‌شاءالله در برابر تلویزیون‌های دنیا شکست خواهند خورد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت به آزادسازی همه سرزمین‌هایی که دولت لبنان آن را سرزمین اشغالی لبنان می‌داند، پایبند خواهد بود. نباید در برابر یک وجب از خاک یا یک لیوان آب کوتاه آمد. مقاومت مسئولیت آزادسازی مزارع شبعا و تلال کفرشوبا را بر عهده می‌گیرد. دولت لبنان، مزارع شبعا را متعلق به لبنان می‌داند و این مسأله برای مقاومت نیز قطعی است و هیچ عقیده دیگری پذیرفته نیست.

وی در مورد حملات انتحاری در سوریه گفت: بیشتر انتحاری‌ها در سوریه و عراق، سعودی بودند. برنامه داعش در عربستان با دستور آمریکا تدوین می‌شود. مردم منطقه جنایت‌های داعش را فراموش نخواهند کرد. سعودی‌ها در نقش گرفتن تفکرات داعش دست داشتند و بنابراین باید محاکمه شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد داعش، مقابله با حزب‌الله و سوریه بود زیرا در برابر خواست آمریکا تسلیم نشدند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اقدامات آمریکا علیه مقاومت، گفت: ترامپ وعده‌های انتخاباتی خود را اجرا می‌کند که واردات نفت عراق از جمله آنها بود لذا برادران عراقی باید نسبت به این مسأله مراقب باشند.

در حال تکمیل…

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.