صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تسریع در ساخت آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد، خط آهن تهران خواف هرات

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد

تسریع در ساخت آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد، خط آهن تهران خواف هرات

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در حوزه‌های عمرانی آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد، خط آهن تهران خواف هرات در مرز ایران و افغانستان که افتتاح شده و ادامه آن در افغانستان مشغول ریل‌گذاری بوده، نیازمند تسریع است.

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه خراسان، محمود نگهبان‌سلامی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در ارتباط با شرایط بودجه‌ای استان باید گفت این استان ۸ درصد جمعیت کشور را داراست که بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آیند و ۵۰۰ هزار تبعه خارجی در این استان حضور دارند، اما بودجه این استان کمتر از ۶ درصد است.

وی با بیان این که در مقایسه با سایر استان‌ها، خراسان رضوی از بسیاری از زیرساخت‌ها برخوردار نیست، عنوان کرد: در خصوص مساله تأمین آب شرب و آب مورد نیاز صنایع، باید اعتباراتی برای مهار روان‌آب‌ها دیده شود. ظرفیت دیگر استان مناطق آزاد آن است که دو مورد برای استان در سرخس و دوغارون و علاوه بر آن ۴ منطقه ویژه دیده شده که این موارد نیازمند عنایت است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه‌های عمرانی چند مساله از پیش آغاز شده که نیازمند تسریع است. آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد، خط آهن تهران خواف هرات در مرز ایران و افغانستان که افتتاح شده و ادامه آن در افغانستان مشغول ریل‌گذاری است، باید سرعت پیدا کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سنگان سرمایه‌گذاری کرده و ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز مشغول سرمایه‌گذاری است اما زیرساخت‌های کافی در این منطقه وجود ندارد.

وی با اشاره به این که طرح‌های آبخیزداری و تغذیه مصنوعی در این استان نیازمند اعتبار است، تصریح کرد: دو ظرفیت عمده در این استان است که یکی بحث گاز در سرخس و دیگری معادن سنگان است که ۳۰ میلیون تن مرتبط به فولاد بوده و استان ما تنها ۲.۵ میلیون تن بهره‌مند شده که باید روی این مورد کار شود.

نگهبان‎سلامی ادامه داد: نکته دیگر طرح توسعه مثلث اقتصادی است. جلسه‌ای در مجلس در این خصوص داشتیم. درخواست مجمع این است که در حوزه افزایش اختیارات برای استان ما و استاندار کار بیشتری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.