صفحه اصلی / استان ها / کرمان / احداث بیمارستان در یکی از استان‌های افغانستان توسط سرمایه‌گذاران ایرانی

احداث بیمارستان در یکی از استان‌های افغانستان توسط سرمایه‌گذاران ایرانی

رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی به سرمایه‌گذاری‌های مشترک و سرمایه گذاری های ایرانی ها در افغانستان اشاره و تصریح کرد: احداث بیمارستان در یکی از استان های افغانستان توسط سرمایه‌گذاران ایرانی و یا با مشارکت افغانستانی ها، بسیار مورد نیاز و البته درآمدزا نیز خواهد بود.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات نیز در ادامه این نشست به جمعیت چهار میلیون نفری این استان با ۱۹ شهرستان اشاره کرد و گفت: هرات پایتخت فرهنگی افغانستان است و در گذشته افراد مشهور و معروفی برای کسب علم به هرات می آمدند. 

الحاج‌سعد خطیبی اظهار کرد: جنگ ویرانگر در طول ۴۰ سال زیرساخت های افغانستان را از بین برد اما در چند سال اخیر توانسته‌ایم در بسیاری از زمینه ها به رقابت با کشورهای همسطح خود بپردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ کارخانه صنعتی در هرات فعال هستند که تعدادی از آنها در تولید موادغذایی صادرات دارند و در تولید فولاد نیز به جایگاه مشخصی رسیده‌اند. خطیبی بیان کرد: هرات به سرعت در حال توسعه است به طوری که شهرک صنعتی این منطقه در سه فاز فعال و فاز چهارم نیز در حال راه‌اندازی است.

رییس اتاق تجارت و صنایع هرات بیان کرد: قوانین و مقررات برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان به روز شده و سرمایه گذاران می‌توانند مانند یک تبعه افغانستان از همه مزایا برخوردار شوند. 

وی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ کانتینر کالا از ایران وارد افغانستان می شود که بیشترین سهم را استان‌های خراسان های رضوی و شمالی دارند، اما در مقابل صادرات افغانستان به ایران حدود یک درصد واردات از ایران است که با هدف کاهش واردات در حال تلاش برای رفع نیازهای خود و تامین برخی اقلام در داخل هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.