صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عبدالمهدی در برلین به دنبال توافقات تجاری با مرکل
عبدالمهدی در برلین به دنبال توافقات تجاری با مرکل

عبدالمهدی در برلین به دنبال توافقات تجاری با مرکل

نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با صدراعظم آلمان اعلام کرد، کشورش نقش برجسته‌ای در بیرون راندن تروریسم و پایان دادن به عملیات تروریستی در سراسر جهان داشت.

مرکل و عبدالمهدی

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این نشست خبری برلین گفت‌: سطح عملیات تروریستی در جهان کاهش یافته و عراق در این خصوص نقش داشته است.

وی با بیان این که  عراق توانست در خاکش همه احزاب مختلف را کنار هم جمع آورد، گفت‌: در حال‌ حاضر بغداد روابط خوبی با همه کشورهای جهان دارد.

 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم گفت‌: سیاست کنونی عراق در راستای منافع همه است و آلمان بر حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید دارد.

وی بر پایبندی کشورش نسبت به مشارکت در بازسازی عراق و آموزش نیروهای آن تاکید کرد.

همچنین عبدالمهدی تاکید کرد، شرکت آلمانی “زیمنس” این شرایط را دارد که بیشترین تقاضاها به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را در پروژه‌ بازسازی زیرساخت برق عراق به خود اختصاص دهد و گروه مهندسی آلمان هم فرصت خوبی برای به دست آوردن اکثر قراردادها در این پروژه‌ دارد.

شرکت زیمنس در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه قرارداد به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به امضا رسانده است که یکی از آنها درباره ساخت نیروگاه برق با قدرت ۵۰۰ مگاوات و دیگری توسعه ۴۰ توربین گازی و قرارداد سوم درباره نصب ده‌ها نیروگاه‌ها و ترانسفورماتور در سراسر عراق است.

در چارچوب این توافقنامه این شرکت آلمانی متعهد شد که یک کلینیک پزشکی ساخته و برای برنامه‌های خود در دانشگاه‌های عراق و آموزش هزار عراقی ۶۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کند. همچنین نقشه راه به امضا رسیده میان رییس زیمنس و وزیر انرژی عراق شامل ساخت ظرفیت تولید جدید، توسعه نیروگاه‌های موجود و گسترش شبکه‌های انتقال برق است.

این شرکت در بیانیه خود آورده است که نسبت به حمایت از عراق در تامین بودجه پروژه‌ها و اشتغالزایی در پروژه‌های کوچک و متوسط متعهد است.

نخست وزیر عراق و تعدادی از مسئولان و وزرای این کشور روز دوشنبه وارد برلین شده و با صدر اعظم این کشور پیرامون گسترش همکاری اقتصادی و توسعه روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه‌ در زمینه سرمایه‌گذاری و انرژی بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.