صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آغاز به‌ کار کنگره بین‌المللی “تازه‌های سرطان‌های شایع دستگاه گوارش “

در دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت گرفت

آغاز به‌ کار کنگره بین‌المللی “تازه‌های سرطان‌های شایع دستگاه گوارش “

کنگره بین المللی "تازه‌های سرطان‌های شایع دستگاه گوارش" از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دبیر اجرایی این کنگره در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت بیش از ۲۵۰ نفر در کنگره، اظهار کرد: در این کنگره بیش از ۱۵ نفر از افراد برجسته در زمینه تحقیقات سرطان‌های دستگاه گوارش از ۴ کشور دنیا حضور دارند.

دکتر محمد نعیمی با اشاره به ارائه ۴۰ نفر از اندیشمندان سراسر کشور در این کنگره، گفت: در این سه روز یافته‌های جدید مربوط به کنترل سرطان‌های دستگاه گوارش اعم از سرطان معده، مری و روده بزرگ ارائه خواهد شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرطان دستگاه‌های گوارش از سرطان‌های شایع در استان گلستان است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت زندگی مردم، خوشبختانه بروز سرطان مری در این منطقه نسبت به ۴۰-۵۰ سال گذشته، حدود دو سوم کاهش پیدا کرده است.

نعیمی بیان کرد: با اصلاح نوع رژیم تغذیه و نگهداری مواد غذایی و عادات زندگی می‌توان بسیاری از سرطان‌های دستگاه گوارش را کنترل کرد.

دبیر اجرایی کنگره تصریح کرد: اگر آموزش‌های کافی به مردم و ارائه دهندگان خدمات پزشکی داده شود، در بسیاری از موارد با تشخیص زودرس علائم هشدار دهنده در نزد بیمار می‌توان سرطان را کاملاً درمان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.