صفحه اصلی / استان ها / قم / امیرآبادی: اراده‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد
امیرآبادی: اراده‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد

امیرآبادی: اراده‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل موجود در بحث اقتصاد مقاومتی، موانع اقتصاد مقاومتی است و اراده‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد امیرآبادی عصر در همایش دیپلماسی اقتصادی و رونق تولید، عنوان کرد: مشکل موجود در بحث اقتصاد مقاومتی، موانع اقتصاد مقاومتی است و اراده‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد. هم تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی در کشور انجام نگرفته است و هم قوانین درستی برای اجرای آن به تصویب نرسیده است. موانع بسیاری برای اقتصاد مقاومتی وجود دارد. قاچاق، مالیات و عدم حمایت‌های بانک‌ها از جمله موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا این موانع برطرف نشود، اقتصاد مقاومتی اجرایی نخواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روز به روز واردات کالاهای مصرفی که یا در کشور نمونه آن وجود دارد و یا توان تولید داخل وجود دارد، بیشتر می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده یک مشکل است و باید ریشه‌یابی شود که کدام بخش مقصر است و باید ایرادات برطرف شود.

وی ادامه داد: با سنگ انداختن جلوی راه سرمایه‌گذاران داخلی و ایجاد موانع بزرگ برای آن‌ها، باعث فراری شدن آن‌ها می‌شوند و در مقابل برای سرمایه‌گذار خارجی فرش قرمز پهن می‌کنند. در نتیجه هم می‌بینیم که سرمایه‌گذار یا حاضر به سرمایه گذاری در کشور نمی‌شود و یا در میانه راه کار را رها می‌کند و مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند.

امیرآبادی تصریح کرد: مجلس معمولاً دولت‌زده است و بعضاً نمایندگان با کمک دولت و حمایت استانداران و بخشداران وارد مجلس می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند نظارت درستی بر عملکرد دولت داشته باشند. این موضوع باعث ایجاد مشکلات مختلف در کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶۳ درصد واردات نهادهای دامی در اختیار یک شخص است و باید مشخص شود که چرا این قدرت به این شخص داده شده است. وجود این قدرت برای یک شخص بسیار آسیب‌زا و مشکل آفرین است. اکنون قدرت این شخص به حدی رسیده است که هیچ دستگاه نظارتی و امنیتی نمی‌تواند با او برخوردی کند زیرا نهادهای دامی کشور با مشکل جدی رو به رو می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.