چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / کمبود ۴۳۹ معلم در آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال تحصیلی آینده
کمبود ۴۳۹ معلم در آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال تحصیلی آینده

کمبود ۴۳۹ معلم در آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال تحصیلی آینده

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آینده با کمبود 439 نفر نیروی معلم مواجه خواهد شد.

معلم

به گزارش کسب و کار نیوز،  خوش آبینه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سونامی بازنشستگی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ در آموزش و پرورش کل کشور افزود: طی مدت زمان اعلام شده ۴۰ درصد از نیروی انسانی به سن ۳۰ سال سابقه کاری می‌رسند.

وی با بیان اینکه تا مدت یاد شده ۴۳۰۰ نفر از معلم ها بازنشست می‌شوند، ادامه داد: بنابراین باید به مدریریت کلاس‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

خوش آیینه اظهار کرد: طی امسال در خراسان شمالی جذب ۲۸۹ معلم را خواهیم داشت این درحالیست که تعداد نیروهای بازنشست شده ۷۰۰ نفر خواهند بود.

وی اظهار کرد: به همین علت در سال جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی با کمبود نیروی ۴۳۹ نفری مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از معلم تمام وقت یکی از راه‌ها برای مدیریت کمبود معلم است که می توان این طرح را به وسیله معلم هایی که تمایل به کار کردن تمام وقت دارند، اجرایی شود.

وی در ارتباط با معلم های حق التدریس در استان بیان کرد: ۴۸۹ معلم حق‌التدریس در این استان مشغول بکار هستند که حقوق این افراد همراه با معلم های رسمی پرداخت شده است و آموزش و پرورش خراسان شمالی هیچ بدهی در این رابطه ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.