صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / هشدار نسبت به آینده ترسناک بازار کار به دلیل ربات‌ها
هشدار نسبت به آینده ترسناک بازار کار  به دلیل ربات‌ها

هشدار نسبت به آینده ترسناک بازار کار به دلیل ربات‌ها

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی اعلام کرد در نتیجه اتوماسیون، نیمی از مشاغل فعلی یا کاملا حذف خواهند شد و یا به طور جدی تغییر خواهند کرد.

ساخت روبات‌هایی با هوش مصنوعی بالا برای خدمات اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دیلی میل، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی پیش بینی کرد به دلیل افزایش استفاده از روبات‌ها و اتوماسیون در محیط کاری، ۱۴ درصد مشاغل فعلی جهانی حذف شده و ۳۲ درصد دیگر دچار تغییرات اساسی شوند.

این سازمان با بررسی ۳۶ عضو خود به این نتیجه رسیده است که مشاغل موجود در بخش تولید بیش از سایر بخش‌ها در معرض خطر است به گونه‌ای که در بازه زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ از شمار مشاغل مرتبط با تولید به میزان ۲۰ درصد کاسته شده است اما مشاغل مرتبط با بخش خدمات ۲۷ درصد افزایش یافته است و این بخش آینده روشن‌تری برای نیروی انسانی دارد.

از هر ۱۰ فرد جوان و نوجوان در حال حاضر شش نفر فاقد مهارت‌های لازم برای مواجهه با موج تغییرات بازار کار است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از کشورهای جهان خواسته است تا خود را آماده مواجه با تغییرات جدید کنند و برنامه جایگزین سیاست‌های فعلی را تدوین کنند. تنها در آمریکا بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۷.۵ میلیون نفر که در بخش تولید فعالیت می‌کرده اند از کار خود بی‌کار شده‌اند.

آنخل گریا، رئیس این سازمان گفت: با سیاست‌گذاری‌های درست می‌توان چالش‌ها را مدیریت کرد. ما با دوران گذار ویژه‌ای مواجه هستیم اما این فرصت را داریم که از این لحظات استفاده کنیم و آینده بازار کار را به شکلی بسازیم که نفعش به همه برسد.

لازم به ذکر است سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که در پاریس مستقر شده است مسئول رشد تقویت و توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته جهان را بر عهده دارد و اعضای آن شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، اسرائیل، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آمریکا و انگلیس است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.