صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / کاخ سرهنگ آباد اردستان جان تازه گرفت
کاخ سرهنگ آباد اردستان جان تازه گرفت

کاخ سرهنگ آباد اردستان جان تازه گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با حضور انجمن‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی در شهرهای اردستان و زواره کاخ تاریخی سرهنگ آباد و محدوده آن به صورت ویژه نظافت شد.

سرهنگ آباد

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مراحل برداشت قسمتی از شهر زیرزمینی که برآورد می‌شد انجام شده است در حال حاضر در قسمت مطالعات اولیه قرار دارد تا برای سازمان ارسال شود. مطالعات باید دقیق انجام شود تا بتوانیم از سازمان مجوزهای باستان‌شناسی را بگیریم.

وی افزود: فعلا عملیات کاوش متوقف شده است، ولی به محض تحویل دادن طرح به سازمان و گرفتن مجوز کاوش مجددا کار اکتشاف با همکاری شورای شهر و شهرداری اردستان آغاز خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان در خصوص آخرین وضعیت کاخ سرهنگ آباد گفت: با توجه به پیگیری پرونده آتش‌سوزی در مراجع قضایی، بحث مالکیت خصوصی آن هنوز برطرف نشده است، فعلا کار مرمت متوقف شده و منتظر صدور حکم قضایی هستیم.

مشهدی با بیان اینکه مذاکراتی برای خرید و واگذاری این اثر با ارزش به میراث فرهنگی از طریق معاونت میراث فرهنگی کشور با مالکان صورت گرفته، ولی هنوز نتیجه قطعی نداشته است، گفت: برای پیشگیری از تخریب بیشتر این بنا در سال گذشته مقداری مقاوم سازی و سقف کاذب با هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال انجام شده است. امسال برای نصب ۷ دوربین حفاظتی ۴۰۰ میلیون ریال  اختصاص داده شده که در حال تعیین پیمانکار بوده و هم‌اکنون در حال ساماندهی مصالح و نظافت محل هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل مالکیت خصوصی در اکثر بناهای با ارزش اردستان وجود دارد، گفت: با صحبت‌هایی که انجام شده در صورتی که مالکان تمایلی به فروش داشته باشند سازمان میراث فرهنگی این بنا را با قیمت کارشناسی خریداری می‌کند، ولی تاکنون مالکان تمایلی برای فروش نداشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان در خصوص نظافت کاخ سرهنگ آباد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که انجام شد این طرح امروز با حضور انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهرهای اردستان و زواره و به شکل ویژه در کاخ تاریخی سرهنگ آباد و محدوده آن انجام شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.