صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیپلمات سابق آمریکایی: واشنگتن به پیونگ یانگ برای پرداخت دو میلیون دلار تعهد داده است
دیپلمات سابق آمریکایی: واشنگتن به پیونگ یانگ برای پرداخت دو میلیون دلار تعهد داده است

دیپلمات سابق آمریکایی: واشنگتن به پیونگ یانگ برای پرداخت دو میلیون دلار تعهد داده است

یک دیپلمات سابق آمریکایی تأیید کرد، واشنگتن با کره شمالی توافق کرده به این کشور دو میلیون دلار در ازای آزاد کردن اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی محبوس در این کشور که بعداً به آمریکا منتقل شده و در حالت کُما جان باخت، پرداخت کند.

جوزف یون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف یون، یک دیپلمات سابق آمریکایی و کسی است که در سال ۲۰۱۷ به پیونگ یانگ سفر کرد تا اوتو وارمبیر ۲۲ ساله را در حالی چندی بعد از شدت شکنجه در زندان کره شمالی به حالت کما رفت، به آمریکا بازگرداند.

او در اظهاراتی به سی‌ان‌ان گفت: کره شمالی یک صورت حساب دو میلیون دلاری برای هزینه‌های پزشکی وارمبیر تحویل آمریکا داده بود.

یون خاطر نشان کرد که بعداً موضوع را به اطلاع رکس تیلرسون وزیر امور خارجه سابق آمریکا رسانده و معتقد است که تیلرسون بعداً از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای قبول کردن این صورت حساب چراغ سبز دریافت کرده است.

یون که دولت آمریکا را ترک کرده به سی‌ان‌ان تصریح کرد: تیلرسون بعداً خیلی سریع سراغ من برگشته وبه من جواب مثبت داد و گفت، ادامه بده و این صورت حساب را امضا کن.

روزنامه واشنگتن پست اولین رسانه‌ای بود که درباره مطرح شدن درخواست این پول از سوی کره شمالی گزارش کرد. این در حالی است که ترامپ خودش را “بزرگترین مذاکره کننده آزادی گروگان در تاریخ آمریکا” خوانده و مدعی شد هیچ پولی به کره شمالی پرداخت نشده است

با این حال یون تاکید کرد که تصمیم ترامپ به این معنی است که آمریکا باید این پول را پرداخت کند.

وی افزود: اگر شما سند را امضا کرده اید و به دولت دیگری قول داده اید که این پول را به آنها پرداخت می‌کنید، از نظر من مطمئنا باید به آن عمل شود و تعهدمان را اجرا کنیم.

مقام‌های آمریکا تاکنون تاکید داشتند که این کشور برای آزادی زندانیان و گروگان‌هایش پولی پرداخت نمی‌کند چون نمی‌خواهد باعث تشویق برای ربودن آمریکایی‌ها شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.