صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / ثبت اطلاعات پزشکی و تایید توانایی جسمی ۵۶ هزار زائر حج ۹۸
ثبت اطلاعات پزشکی و تایید توانایی جسمی ۵۶ هزار زائر حج ۹۸

ثبت اطلاعات پزشکی و تایید توانایی جسمی ۵۶ هزار زائر حج ۹۸

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از انجام معاینات، ثبت اطلاعات پزشکی و تایید استطاعت جسمی ۵۶ هزار متقاضی اعزام به حج ۹۸ تا کنون، خبرداد.

حج

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدتقی حلی‌ساز در گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت با تاکید بر اینکه برای حج امسال از نظر زمان‌بندی از هر سال جلوتر هستیم و انتخاب پزشکان سریعتر انجام شده است، گفت: معاینات مدیران کاروان‌ها به سرعت انجام شد و پس از انتخاب پزشکان، هم اکنون جمع نسبی خوبی از پزشکان در اختیار داریم.

وی گفت: مقرر شده بود تا ۱۵ اردیبهشت استطاعت جسمی زائران تعیین تکلیف شود، نخستین گروه زائران ۱۷ تیر اعزام می‌شوند و لذا نخستین گروه پزشکی هلال احمر ۱۳ تیر اعزام می‌شوند و لذا فاصله راه‌اندازی خدمات ما در مدینه و مکه بسیار کوتاه است و تیم‌ها باید زودتر روند کار را انجام دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به انجام معاینات پزشکی زائران، اعلام کرد: تا کنون از میان ۸۶ هزار زائر حج ۹۸ که ۸۴ هزار مورد آن در سامانه ما ثبت شده است، اطلاعات پزشکی و استطاعت ۵۶ هزار متقاضی حج تایید شده و ۱۱ متقاضی نیز معاینه شده اما به علت نهایی نشدن آزمایش‌های پزشکی، اطلاعات پزشکی آنها هنوز ثبت رایانه و تایید استطاعت جسمی نشده است.

وی با تاکید بر انجام هرچه سریعتر معاینات بقیه زائران و تایید استطاعت جسمی آنها، گفت: بر این اساس با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان ضروری است تا با حفظ دقت، معاینات هر چه زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم با تکیه بر خرد جمعی و تمرکززدایی به عنوان ۲ سیاست اصلی مرکز، امور مربوط به زائران را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.