صفحه اصلی / اصناف / ماکارونی گران شد
ماکارونی گران شد

سازمان حمایت در جریان است

ماکارونی گران شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران از افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی خبر داد و علت آن را افزایش قیمت گندم و سایر مواد اولیه این محصول عنوان کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی آثاریان اعلام کرد که قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی که بیشترین فروش را دارد و مبنای قیمت ماکارونی است معادل ۵,۴۵۰ تومان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت قیمت گندم را بیش از دو برابر افزایش داده، گفت: از طرف دیگر حقوق کارکنان نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و قیمت اکثر مواد اولیه مورد استفاده در تولید ماکارونی نیز بیش از دو برابر بالا رفته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران با بیان اینکه قیمت سایر انواع ماکارونی نیز بر اساس قیمت جدید ماکارونی ۷۰۰ گرمی محاسبه می‌شود، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این شرایط قیمتی که انجمن در نظر گرفته بود بیش از افزایش قیمت فعلی بود اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به علت شرایط فعلی کشور و نزدیک شدن به ماه رمضان پیشنهاد کرد که قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی به ۵,۴۵۰ تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت تقریباً معادل ۷۵ درصد در نظر گرفته شده، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده نیز در قیمت فعلی در نظر گرفته شده و کسی حق دریافت مبلغی بیش از این به عنوان مالیات بر ارزش افزوده ندارد. آثاریان همچنین میزان تولید ماکارونی در سال ۱۳۹۷ را حدود ۷۰۰ هزار تن در کل کشور عنوان کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد که مهمترین راهکار افزایش صادرات این محصول به کشورهای همسایه، افزایش تولید است چرا که در حال حاضر صنعت ماکارونی با حداکثر ظرفیت موجود فعالیت نمی‌کند و ظرفیت تولید بیشتر را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.