صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / هشدار تشدید طوفان و سیل در موزامبیک
هشدار تشدید طوفان و سیل در موزامبیک

هشدار تشدید طوفان و سیل در موزامبیک

طی سه روز گذشته و با تشدید طوفان "کِنِت" در نقاط شمالی موزامبیک از مردم این مناطق خواسته شده تا با توجه به خطر وقوع سیل به مناطق مرتفع‌تر بروند.

طوفان موزامبیک

به گزارش کسب و کار نیوز، با پیش‌بینی بارندگی‌های بیشتر در روزهای آینده صدها هزار نفر در موزامبیک در معرض خطر قرار گرفته‌اند. 

روز گذشته (یک‌شنبه) نیز در پی قطع راه‌های ارتباطی یک شهر اصلی در منطقه شمال موزامبیک به دلیل سیلاب‌ها، یک نفر کشته شد.

وضعیت این مناطق به حدی وخیم بوده که ساکنان شهر “پمبا” با تدوام بارندگی‌های سیل‌آسا از خودروهای عبوری درخواست کمک‌ می‌کرده‌ و با سطل‌های آب سعی در تخلیه آب‌های تجمع یافته در خانه‌های خود داشته‌اند.

تیم‌های امدادی در پی ویرانی خانه‌های افراد در این مناطق در تلاش برای بهبود این وضعیت بسیج شده و کارکنان سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند که انتظار سیل‌های ویرانگری بیشتری را خواهند داشت.

طوفان “کِنِت” تنها شش هفته پس از طوفان “آیدای” که با درنوردیدن مرکز موزامبیک، منجر به کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر شد، مناطق شمالی این کشور را در هم کوبیده است.

برنامه جهانی سازمان ملل متحد نیز از احتمال دو برابر شدن بارندگی‌ها در طوفان جدید خبر داده است.

طبق اعلام موسسه هواشناسی موزامبیک، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی چند روز آینده حدود ۲۳ سانتی‌متر بارندگی معادل حدود یک چهارم میانگین بارش سالانه و تا ۲۴ ساعت آینده حدود ۱۰ سانتی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

این نخستین باری است که موزامبیک در یک فصل درگیر دو طوفان شده و این موضوع نگرانی‌ها را نسبت به تغییرات اقلیمی برجسته می‌سازد.

به گفته مقامات از بعدازظهر روز پنج شنبه دست‌کم پنج نفر در طوفان “کِنِت” کشته شده‌اند.

بیش از ۱۶۰ هزار نفر در بسیاری از مناطق روستایی موزامبیک نیز در معرض گرسنگی و تحت تاثیر شرایط بد این طوفان‌ قرار گرفته‌اند.

بنابر گزارش اسکای نیوز، حدود ۳۵ هزار خانه در بخش‌های شمالی استان “کابو دلگادو”ی موزامبیک در طوفان “کِنِت” تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.