صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / سرمربی که به خاطر تغییر شماره یک بازیکن اخراج شد
سرمربی که به خاطر تغییر شماره یک بازیکن اخراج شد

داستان‌های تاریخ فوتبال

سرمربی که به خاطر تغییر شماره یک بازیکن اخراج شد

ژائو سالدانیا به دلیل دادن شماره ۱۳ به پله در آستانه‌ جام جهانی ۱۹۷۰ از هدایت تیم ملی برزیل برکنار شد.

تیم ملی فوتبال برزیل 1970

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی فوتبال برزیل برای جام جهانی ۱۹۷۰ برزیل چند بازی دوستانه تدارک دیده بود. یکی از بازی‌ها به آخرین حضور ژائو سالدانیا به عنوان سرمربی تبدیل شد. او یک شخص پر حاشیه بود که پیش از آن ژورنالیست بود. سالدانیا نه در نزد هواداران و نه بازیکنان، محبوب نبود. با این حال از حمایت مسئولان برخوردار بود تا اینکه آن دیدار برگزار شد. او با وجود اینکه در تیمش بازیکنانی همچون ریولینو، جرسون و توستائو حضور داشتند تصمیم گرفته بود شماره ۱۰ را به پله بدهد. اُ ری (لقب پله) در آن زمان سن خوبی داشت و ۲۹ ساله بود. با این حال در دو فصل اخیر خوب ظاهر نشده بود. سانتوس تورهای زیادی در طول سال داشت که باعث می‌شد آسیب دیدگی‌ها در زمان طولانی‌تری بهبود یابند. پله در هر بازی بارها با ضربات بازیکنان حریف متوقف می‌شد. سالدانیا از وضعیت بد پله آگاه بود.

در روز بیست و ششم آوریل، بازی دوستانه برابر مجارستان در سائوپائولو برگزار شد. سرمربی برزیلی تصمیم گرفت پله را روی نیمکت بنشاند. او دقایقی در نیمه دوم بازی کرد اما با پیراهن شماره ۱۳ وارد زمین شد تا جانشین توستائو شود! بازی بدون گل به پایان رسید. آن اتفاق (پوشیدن شماره ۱۳) خیلی مهم بود. دیدن پله با شماره ۱۳ از تحمل برزیلی‌ها خارج بود و منجر به اخراج سالدانیا شد. ماریو زاگالو جانشینش شد که بارها در بازی‌های ملی در کنار پله حضور داشت. برزیلی‌ها در آن دوران فاتح جام جهانی ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ شدند.

زاگالو به دنبال جنجال نبود. از بازیکنان خواست که درباره این موضوع راه حلی پیدا کنند. برزیل در روز بیست و نهم باید در ریو دوژانیرو به مصاف اتریش می‌رفت. تیم ملی برزیل در هتل داس پالمیراس مستقر شد. در اتاق پله بازیکنان بزرگ تیم گرد هم جمع شدند. کلودوالدو، جرسون، توستائو و ریولینو حضور داشتند. آن‌ها توافق کردند که همه بازی کنند. ریولینو در گوش چپ، جرسون در راست، توستائو در مرکز و پله به عنوان مهاجم کاذب (شماره ۱۰) انتخاب شد. جایگاه دیگر خط حمله به جرزینیو رسید. به همین خاطر آن ترکیب به “خط حمله پنج مهاجم کاذب” معروف شد. برزیل در حالی برابر اتریش به میدان رفت که پله جایگاه خود را پس گرفته بود. این دیدار با پیروزی یک بر صفر سلسائو به پایان رسید و ریولینو تک گل تیمش را به ثمر رساند.

سپس مکزیک برای برزیل به یک فستیوال تبدیل شد. سلسائو توانست در همه بازی‌ها پیروز شود. همه خوب بازی کردند و پله از بهترین گل‌های دوران بازی‌اش را در آن رقابت‌ها به ثمر رساند. همه از بازی این تیم به وجد آمده بودند. آن‌ها بهترین قهرمان را دیدند چون در دوره گذشته، بازی‌ها دفاعی و خشن بود و داوری‌ها نقش پر رنگی داشتند و قهرمان با یک گل تقلبی جام را بالای سر برد. چهار سال بعد اما برزیل با رهبری پله جهان فوتبال را تحت تأثیر خود قرار داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.