صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حضرتی: تحریم‌های نفتی مبدایی برای تحول در اقتصاد کشور باشد

حضرتی: تحریم‌های نفتی مبدایی برای تحول در اقتصاد کشور باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران را فرصتی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت دانست.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحریم نفتی اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ما باید به صورت ویژه از آقای ترامپ تشکر کنیم زیرا یک کار خیر ماندگار و اساسی برای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. سالهای سال صاحب نظران، دلسوزان و کارشناسان متعهد و علاقمند به کشور می‌گفتند که ما باید از اتکای به نفت دست برداریم و به سمت اقتصاد بدون نفت برویم اما متأسفانه وابستگی به درآمدهای نفتی سال به سال بیشتر شده و در نتیجه ملتی بدون پشتکار و بی خلاقیت و دولتی بسیار تنبل و بی‌برنامه پرورش یافته است.

وی افزود: ما عادت کردیم پولی از نفت رایگان بر سر سفره ما بریزد و به همین جهت مصرف آن را بالا بردیم و این باعث شده اسراف و مصرف گرایی در بدنه کشور زیاد شود و هزینه‌های دولت به لحاظ پرسنل و نهادهای موازی افزایش یابد.

حضرتی در ادامه خاطرنشان کرد: ترامپ از این بابت یک کار اساسی برای ما می‌کند و ما باید این را یک فرصت تاریخی قلمداد کنیم و به سمت اقتصاد بدون نفت برویم و در مرحله بعد نسبت به کنترل هزینه‌ها و تغییر الگوی مصرف در زندگی فردی و جمعی از رأس تا پایین اقدام کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ما باید برای داشتن اقتصاد بدون نفت به سمت درآمدهای جایگزین برویم و مالیات، معادن و به خصوص توریسم که ۱۰ برابر نفت و پتروشیمی درآمد دارد را جایگزین کنیم و از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کنیم. در واقع این اتفاق می‌تواند مبدایی برای یک تحول اقتصادی در کشور ما شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.