صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / افزایش قیمت مکالمات بین الملل با تغییر نرخ ارز
افزایش قیمت مکالمات بین الملل با تغییر نرخ ارز

افزایش قیمت مکالمات بین الملل با تغییر نرخ ارز

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت دلایل افزایش قیمت مکالمات بین الملل را افزایش نرخ ارز عنوان کرد و گفت: بیشترین تماس صادره و وارده ایران مربوط به کشور افغانستان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل رادکانی معاون شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دلایل افزایش نرخ مکالمات بین الملل برای کاربران ایرانی توضیح داد و گفت: پرداخت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش بین‌الملل به‌صورت ارزی صورت می‌پذیرد. به این معنی که پرداخت‌ها به اپراتورهای خارجی که مکالمه از ایران را ترمینیت می‌کنند و در مقصد به مشتری می‌رسانند به‌صورت ارزی بوده و به همین جهت، قیمت مکالمه با توجه به نرخ ارز تغییر می‌کند.

وی با اشاره به تغییر سطح بندی کشورها و نرخ مکالمات بر مبنای این سطح بندی افزود: ممکن است به دلایل مختلف از جمله دلایل برگزاری رویدادهای مناسبتی، سطوح نرخ گذاری اپراتورهای خارجی ارائه دهنده خدمات تلفن بین الملل با کاهش قیمت و یا افزایش قیمت، تغییر کند. برای مثال کشور روسیه در زمان برگزاری جام جهانی، افزایش قیمت قابل‌توجهی برای مکالمات در این کشور در نظر گرفت. معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در نمای کلی تمامی سطوح در حوزه تلفن بین الملل افزایش قیمت داشته است، گفت: مبنای سطح بندی کشورها در برقراری تماس بین الملل، نرخی است که اپراتور خارجی برای انتقال ترافیک از کشور ما اعلام می‌کند و از آنجایی که این نرخ، ارزی است، پس از تبدیل آن به ریال شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که آن را برای مشترکان اعمال می‌کنیم. وی در مورد اینکه بیشترین مکالمه بین‌الملل در سال ۹۷ با کدام کشور انجام گرفته است، اظهار داشت: ایران بیشترین تماس وارده و صادره را با کشور افغانستان دارد.

رادکانی درباره واگذاری خدمات تماس بین الملل به بخش خصوصی و از بین رفتن انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه، گفت: منتظر ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم و پس‌از آن روند اجرایی واگذاری این خدمات به اپراتورهای ارتباطی صورت می‌پذیرد. وی درباره علت تأخیر در ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه که قرار بود در سال ۹۷ اجرایی شود، خاطرنشان کرد: این اقدام، کار ساده ای نیست. بخش زیادی از این حوزه اعم از شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، مخابرات و اپراتورها و پروانه‌هایی که در این خصوص صادر شده است، متأثر از این حوزه هستند و باید جوانب کار به درستی سنجیده شود. معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه این مصوبه نیازمند کار کارشناسی بود، گفت: مدل ورود بخش خصوصی و اپراتورها به عرصه ارائه خدمات تماس بین الملل، متفاوت از سایر بخش‌ها است و به همین دلیل باید کار کارشناسی بیشتری در این خصوص صورت می‌گرفت. اما اراده‌ای برای جلوگیری از اجرای این مصوبه دیده نمی‌شود. شرکت ارتباطات زیرساخت در نامه‌ای از شرکت مخابرات ایران خواست که در راستای افزایش تعرفه مکالمات بین الملل، از تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۷، نرخ‌های جدید را برای تماس با شبکه ثابت و سیار کشورهای مدنظر اعمال کند.

همچنین مطالعه کنید:

الزام واحدهای دارای بیش از ۵۰ کارگر به اجرای طرح طبقه‌بندی

به گزارش کسب و کار نیوز ، کارشناسان و فعالان حوزه کار اجرای طرح طبقه‌بندی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.