صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / خسرو ابراهیم: نظر داورزنی در والیبال غالب است
خسرو ابراهیم: نظر داورزنی در والیبال غالب است

خسرو ابراهیم: نظر داورزنی در والیبال غالب است

پیشکسوت والیبال ایران معتقد است که نظرات داورزنی الان هم در فدراسیون والیبال غالب است و این رشته باید سهمیه المپیک را کسب کند چون ظرفیت این کار را دارد.

خسرو ابراهیم

خسرو ابراهیم عضو اسبق هیأت رئیسه فدراسیون والیبال در گفت و گو با ایسنا، در مورد تغییرات زیاد به وجود آمده در فدراسیون والیبال، توضیح داد: به هر حال پس از آمدن ضیایی او فکر می‌کرد که بتواند با کادری جدید والیبال را به روزهای بهتری رسانده و بهتر کار کند که تغییرات را به وجود آورد که امری طبیعی بود اما این موضوع هم طبیعی است که با کنار رفتن ضیایی نفراتی که کنار رفته بودند بار دیگر به فدراسیون والیبال بازگردند.

*نظرات داورزنی در والیبال غالب است

او افزود: اگرچه داورزنی در حال حاضر رئیس فدراسیون والیبال نیست اما از نظر من نظرات او الآن هم در فدراسیون والیبال تأثیر دارد و دستوراتش غالب است. ضیایی فکر می‌کرد که در بدنه فدراسیون به نفرات جدید نیاز دارد و برخی افراد را برکنار کرد، هر چند که من فکر می‌کنم در همان زمان هم کنار رفتن آن نفرات باب میل داورزنی نبود. طبیعی است که بعد از رفتن ضیایی شاهد تغیرات باشیم.

*سرپرست فدراسیون مسیر مد نظر وزارت را طی می‌کند

عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون والیبال در مورد دلایل تأخیر در برگزاری انتخابات والیبال نیز توضیح داد: مسائل قانونی برای برگزاری انتخابات وجود دارد بنده نمی‌توانم به آن‌ها ورود کنم چون دانش کافی در آن زمینه‌ها را ندارم، اما فدراسیون در حال حاضر سرپرستی دارد که مورد تأیید وزارت ورزش است. با توجه به تعطیلات و مسائلی از این قبیل، من فکر می‌کنم در آینده نزدیک شاهد برگزاری انتخابات باشیم. در حال حاضر تیم ملی هم تمریناتش را انجام می‌دهد و قطعاً سرپرست فدراسیون مسیر مورد نظر وزارت را طی می‌کند که فعلاً انتخابات برگزار نمی‌شود.

او ادامه داد: من نمی‌دانم که مدت زمان امکان حضور سرپرست در یک فدراسیون چقدر است اما، به نظرم آقای داوری در حال حاضر مسیر مورد نظر وزارت ورزش را طی می‌کند و به همین دلیل فعلاً انتخابات برگزار نمی‌شود.

*امیدوارم در انتخابات تقلب نباشد

ابراهیم در پاسخ به این سوال که آیا این عدم ثبات در رأس فدراسیون بر روی نتایج تیم ملی والیبال هم تأثیرگذار است؟ اظهار کرد: اگر سرپرست فدراسیون شرایط نه چندان مطلوبی را فراهم کند قطعاً تأثیر گذار است. شاید شخص سرپرست الان کارها را آنطور که مد نظر مسئولان وزارت است انجام می‌دهد که خیالشان راحت است. احتمالاً اتفاق مد نظر وزارت ورزش در حال رخ دادن است اما اگر رئیس دائم باشد قطعاً بهتراست.

او در پاسخ به این سوال که آیا این تأخیر می‌تواند شائبه‌های تقلب در انتخابات والیبال را پیش رو داشته باشد؟ توضیح داد: من نمی‌دانم که این تأخیر می‌تواند زمینه تقلب باشد یا نه و خارج از دانش من است، اما امیدوارم شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

*والیبال ایران باید به المپیک برود

پیشکسوت والیبال ایران در واکنش به این موضوع که آیا با این شرایط والیبال ایران به المپیک صعود می‌کند؟ اظهار کرد: تیم ملی برنامه سنگینی را امسال پیش رو دارد. انتخابی المپیک و لیگ ملت‌ها دو میدان بزرگ هستند اما کشورها اکثراً لیگ ملت‌ها را برای حضور موفق در انتخابی المپیک شرکت می‌کنند، هر چند شاید نتایج خوبی را هم در لیگ ملت‌ها کسب کنند. فکر می‌کنم بایستی صبر کرد تا تیم ایران کامل شده و تمرین کند. قطعاً اگر فدراسیون به ثبات برسد تیم ملی هم شرایط بسیار بهتری را پیدا خواهد کرد.

ابراهیم افزود: به نظر من ما ظرفیت خوبی داریم و باید سهمیه بگیریم. با توجه به سهمیه خوب آسیا باید این کار را انجام دهیم. این اتفاق رخ می‌دهد اگر درست برنامه ریزی شود.

*در تیم ملی تغییر نسل خواهیم داشت

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران باید تغییر نسل دهد؟ اظهار کرد: من فکر می‌کنم با توجه به بازیکنان حاضر در لیگ و موفقیت تیم شهرداری ورامین در آسیا، برای مسابقات پیش رو تا حدودی این اتفاق رخ دهد. از نظر من تغییرات نسبتاً خوبی در تیم ملی خواهیم داشت، اگر چه که سه تا چهار نفر از گذشته مانند سعید معروف در تیم می‌مانند. اگر قرار به تغییر باشد بازیکنانی خواهیم داشت که جوان هستند و از قدیم در والیبال بوده‌اند ولی در تیم‌های ملی والیبال حضور پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.