صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / افزایش ۵.۹ درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات
افزایش ۵.۹ درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات

افزایش ۵.۹ درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان سال گذشته نرخ تورم تولیدکننده بخش های خدمات نسبت به فصل قبل خود، ۵.۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان سال گذشته نرخ تورم تولیدکننده بخش های خدمات نسبت به فصل قبل خود، ۵.۹ درصد افزایش یافت.

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات، برای زمستان سال ١٣٩٧ را منتشر کرد.

بر این اساس، شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ۳۲۸.۵ که نسبت به فصل قبل ۵.٩ درصد افزایش یافته است.

تغییرات شاخص بخش‌های خدمات نیز به شرح ذیل است:

شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر است با ۴۰۳.۷، که نسبت به فصل قبل ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر است با ۴۷۴.۶ که نسبت به فصل قبل ١٠.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۴۰۶.۳ است که نسبت به فصل قبل ١٠.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه گریه‌ای مالی (بیمه)» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۳۱۰.۵ است که نسبت به فصل ۴.٠ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۲۳۴.۷ است که نسبت به فصل قبل ٢.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۳۰۹.۲ است که نسبت به فصل قبل ١.٢ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۴۵۰.۹ است که نسبت به فصل قبل ٢.٣ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر با ۳۳۶.۱ است که نسبت به فصل قبل ٣.١ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است؛ شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گریه‌ای مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.