صفحه اصلی / استان ها / البرز / علاقه تهرانی‌ها و تبریزی‌ها برای مهاجرت به کرج

علاقه تهرانی‌ها و تبریزی‌ها برای مهاجرت به کرج

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیشترین مهاجرت‌ها به البرز در ابتدا از تهران، پس از آن نیز از آذربایجان شرقی و استان‌های جنوبی بوده است.

کرج

به گزارش کسب و کار نیوز، عزیزاله شهبازی در کارگروه تخصصی اشتغال استان که یکشنبه هشتم اردیبهشت در محل اداره کل اقتصاد و دارایی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر مدیران مؤثر استان در این جلسه حضور دارند، افزود: نرخ بیکاری در البرز روند کاهشی طی می‌کند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری البرز در پاییز سال قبل ۱۵.۸ بود که این عدد در زمستان با حدود ۲ دهم درصد کاهش به ۱۵.۶ درصد رسید.

شهبازی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان مشهود است، ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، ظرفیت اشتغال واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مستقر در استان نه تنها کاهش نداشته بلکه با ایجاد مدار جدید تولید نیز این آمار افزایش داشته است. فرمانداران نیز طبق مأموریت‌های محوله به صورت منظم از روند تولید و صنعت شهرستان‌های البرز گزارش ارائه می‌دهند.

استاندار البرز افزود: اکنون اشتغال در البرز تغییر جهت محسوسی داشته و به سوی خدمات سوق پیدا کرده است. امسال نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که علاوه بر ثبات اشتغال موجود، افزایش نیز در این رابطه داشته باشیم.

شهبازی گفت: در شرایط کنونی دشمنان نظام اختلال در روند تولید را دنبال می‌کنند چراکه پیامد تحقق این امر مسائل و معضلات اجتماعی و کاهش رفاه در زندگی مردم است.

وی افزود: البرز به لحاظ ظرفیت‌های موجود و مدیران فعال در حوزه اقتصادی، ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار اشتغال را دارد تا به نرم متوسط کشور برسیم.

استاندار البرز عنوان کرد: البرز به دلیل رونق تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر کشور است از این رو تقاضای اشتغال نیز به تبع این امر افزایش می‌یابد.

شهبازی با اشاره به بیانات و منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در خصوص ایجاد بسترهای اشتغال پایدار، افزود: ایجاد بسترهای اشتغال بر اساس سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت، مورد تاکید است از این رو باید در این راستا برنامه محور و منسجم اقدام شود.

وی به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در البرز اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی این مسئول در البرز با احتساب نیروهای آموزش و پرورش به تحقق وعده دولت مبنی بر انتصاب ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی نزدیک هستیم.

استاندار البرز افزود: ۶۸ درصد کارکنان ادارات و مجموعه‌های دولتی در البرز جوان هستند در صورتی که این امر در متوسط کشوری به ۵۱ درصد می‌رسد. ۴۶ درصد کارکنان دولت در البرز را بانوان تشکیل می‌دهند که این امر در متوسط کشوری ۴۲ درصد است.

شهبازی گفت: ۴۶ درصد پست‌های مدیریتی البرز مأموریتی و ۵۴ درصد در حوزه پشتیبانی است که باید این روند مدیریت و اصلاح شود.

وی افزود: طبق قول مساعدت رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مقرر شد در البرز مشروط به اصلاح ساختار نظام اداری، مجوزهایی برای بکارگیری نیروهای متخصص در البرز اعطا شود.

استاندار البرز با بیان اینکه در این شورا باید رؤسای دانشگاه‌های استان و مراکز تحقیقاتی ملی مستقر در البرز حضور داشته باشند، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فکری موجود در استان در راستای ایجاد بسترهای اشتغال بهره برداری کرد.

وی گفت: البرز در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید طبق برنامه ریزی دقیق در جهت ایجاد اشتغال از این فرصت‌ها بهره برد.

شهبازی افزود: مرکز تربیت مربی البرز نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد که با گسترش فعالیت‌ها و مهارت آموزی بیشتر می‌توان به توان افزایی افراد برای دستیابی به اشتغال استفاده کرد. روند ایجاد اشتغال برای رسیدن به متوسط نرخ بیکاری در کشور به صورت فصلی رصد می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.