صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / بولتون: اگر ایران بخواهد، ترامپ آماده مذاکره است!
بولتون: اگر ایران بخواهد، ترامپ آماده مذاکره است!

بولتون: اگر ایران بخواهد، ترامپ آماده مذاکره است!

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی با فاکس نیوز مدعی شد که ترامپ خواهان مذاکره مجدد بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران است.

بولتون

به گزارش کسب و کار نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با فاکس نیوز ساندی، در پاسخ به محمدجواد ظریف مدعی شد: یک سال می‌شود که با خروج از توافق هسته‌ای ایران، مشخص کردیم که هدفمان بازگشت به تحریم‌ها و تحت فشار گذاشتن نظام ایران است. این تحریم‌ها تأثیر بسزایی گذاشته‌اند. پایان یافتن معافیت‌های نفتی ایران نیز تأثیر بیشتری بر روند تحت فشار گذاشتن ایران خواهند گذاشت.

ظریف از اختلافات ما و متحدانمان می‌گوید. هدف ما از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران و تحت کنترل درآوردن برنامه موشک‌های بالستیک این کشور است. توانایی‌های موشک‌های بالستیک این کشور، اروپا و منطقه را به مخاطره می‌اندازد. ما در تمامی سال گذشته همکاری نزدیکی با متحدان اروپایی‌مان داشته‌ایم. به گمانم این اختلافاتی که ظریف به آن‌ها اشاره می‌کند، تنها در نظر خودش واقعیت دارند.

وی در ادامه مدعی شد: ایران جامی تروریسم است و برنامه‌های موشک‌های بالستیکش را دنبال می‌کند که هدف واقعی‌اش حمل سلاح‌های هسته‌ای است. شکی نیست که نظام ایران تهدیدی برای منطقه و جهان است. بنابراین ما گمان می‌کنیم که کمپین فشار حداکثری تأثیر بسزایی در آزمایش این موشک‌ها گذاشته است.

جان بولتون با اشاره به باز بودن درهای مذاکره به روی ایران ادعا کرد: سال گذشته، زمانی که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به واشنگتن آمد، رئیس‌جمهور ترامپ به مکرون اعلام کرد که وی خواهان ترک توافق هسته‌ای ایران است و قصد دارد بر سر برنامه هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریسم و باقی رفتارهای خصمانه جمهوری اسلامی بار دیگر مذاکره کند. زمانی که ایران برای مذاکره آماده شود، رئیس‌جمهور ترامپ نیز آماده خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.