صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / “کشتی هوایی” آماده تولید انبوه است/امکان‌پذیر شدن ارتباطات مخابراتی و رادیویی در مواقع بحران
“کشتی هوایی” آماده تولید انبوه است/امکان‌پذیر شدن ارتباطات مخابراتی و رادیویی در مواقع بحران

“کشتی هوایی” آماده تولید انبوه است/امکان‌پذیر شدن ارتباطات مخابراتی و رادیویی در مواقع بحران

مدیرعامل یکی از شرکت‌های سوئیسی با بیان اینکه محصول "کشتی هوایی" به منظور ارتباطات مخابراتی و رادیویی آماده تولید انبوه است، گفت: برنامه پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تجهیزات این محصول در هر استان آماده شود؛ تا از سر گرفتن ارتباطات و اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله و... ممکن باشد.

کشتی هوایی

کمال علوی در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا (OWC) که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا به محصول “کشتی هوایی” اشاره کرد و توضیح داد: با استفاده از این محصول، آنتن دهی در ارتفاعات مختلف و بالاتر از ۲۲ متر (که ارتفاع آنتن‌دهی معمولی است)، ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشتی هوایی به منظور ارتباطات مخابراتی و رادیویی در مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله و… کاربرد دارد، اظهار کرد: در چنین شرایطی آنتن‌های معمولی صدا و سیما به زیر این محصول بسته شده و ارتباطات مخابراتی و رادیویی از سر گرفته می‌شود.

علوی با بیان اینکه محصول کشتی هوایی، تیرماه سال ۹۷ با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شده است، تصریح کرد: امروز برنامه داشتیم کشتی هوایی را در دانشگاه شهید بهشتی به هوا بفرستیم و تست آن را انجام دهیم که ناهماهنگی‌هایی به وجود آمد و بنا داریم به زودی با هماهنگی رئیس دانشگاه، دکتر صدوق این کار را انجام دهیم.

علوی افزود: البته صدا و سیما آزمایش‌های میدانی محصول کشتی هوایی را در سال ۹۳ در شمال کشور پیاده‌سازی کرده و نتیجه بسیار خوبی گرفته است.

وی با اشاره به این‌که محصول کشتی هوایی در حال حاضر آماده برای تولید انبوه است، یادآور شد: بدین ترتیب به جای آنکه بالای کوه یک آنتن ۱۰۰ کیلو واتی گذاشته شود، از یک آنتن ۲۰ واتی به منظور ارتباطات مخابراتی و رادیویی استفاده می‌شود و نیازی به استفاده از دکل‌ها نیست.

علوی در پایان گفت: پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه دارد هر استان در این رابطه به تجهیزات مورد نیاز دسترسی پیدا کند تا در مواقع بحرانی، همچون سیل اخیر و…، از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.