صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

وزارت صنعت:

طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی و مصرفی خانوارها در ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار از روز دهم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم خرداد ادامه یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی و مصرفی خانوارها در ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار از روز دهم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم خرداد ادامه یابد.
طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
این اقدام با هدف حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و توجه به رفاه هموطنان بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه انجام می شود.
پیش بینی شده است کارگروه‌های ستاد تنظیم بازار در هر استان با توجه به شرایط استان تحت مسئولیت خود نسبت به اتخاذ تصمیم برای برگزاری فروش های فوق العاده و همچنین نمایشگاه‌های طرح ضیافت اقدام کنند.
بر این اساس، عرضه اقلام اساسی در ۲ سطح انجام می شود. کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، روغن و گوشت مرغ در این راستا با قیمت‌های ترجیحی برای خانوارهای هدف اختصاص می یابد یا در فروش های فوق العاده عرضه خواهند شد.
در این راستا تصمیماتی نیز با هدف تنظیم بازار خرما، زولبیا و بامیه، حلیم و آش که کالاهای مهم و پرمصرف در این ماه هستند اتخاذ شده است.
هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان حداقل و حداکثر قیمت اقلام پرمصرف با هدف پیشگیری از رشد ناگهانی قیمت‌ها ابلاغ و به اطلاع شهروندان می رسد .

همچنین مطالعه کنید:

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.