صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ۹۵ درصد قانون کار در ایران مسکوت مانده است
۹۵ درصد قانون کار در ایران مسکوت مانده است

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان:

۹۵ درصد قانون کار در ایران مسکوت مانده است

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان گفت: قانون کار اگرچه نیازمند اصلاحات است، اما تا امروز حتی پنج درصد قانون فعلی نیز اجرا نشده است.

قانون کار

به گزارش کسب و کار نیوز، احمدرضا معینی ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری هفته کارگر در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمعیت بالای کارگری اصفهان نسبت به تهران، اظهار کرد: تا جایی که توانسته‌ایم در راستای احقاق حق کارگران تلاش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کانون‌های عالی کار کشور از جمله شورای عالی مزد، حفاظت و اشتغال و همچنین هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی نمایندگانی از جامعه کارگری حضور دارند، گفت: در کانون استان نیز هر روز مشاوره برای مراجعان انجام می‌دهیم و از سوی وکلای رسمی آنها راهنمایی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در خصوص کاهش قدرت خرید کارگران، اظهار کرد: با وجودی که سال ۹۷ شروع خوبی در خصوص افزایش مزد داشتیم، اما تورم افسارگسیخته در کشور منجر به کاهش قدرت خرید کارگران شد.

وی افزود: در این شرایط کارگروه مزد از فروردین ماه کار خودش را آغاز کرد و با بررسی تورم و معیشت به دنبال تصمیم بهتر برای مزد در پایان سال است.

معینی تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده قدرت خرید جامعه کارگری به یک سوم کاهش یافته است که تقویت قدرت خرید، بهبود کیفیت تولید، جلب اعتماد مردم، حمایت از اقشار ضعیف، اصلاح سیستم مالیاتی و بانکی، سرمایه گذاری در تولید و … از راهکارهای رونق تولید است.

وی در خصوص قانون کار، گفت: قانون کار، اگرچه مصوب سال ۵۹ است، مشکلی ندارد. قانون کار اگرچه نیازمند اصلاحات است، در مجموع، حتی پنج درصد قانون فعلی اجرا نشده و۹۵ درصد آن مسکوت مانده است و گواه این، نبود حتی یک شکایت در بخش مجازات‌های این قانون است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان تصریح کرد: مشکل امروز، عدم اجرای قانون کار است و کارفرما باید در قانون تجارت، پیگیر کار خودش باشد و قانون کار در حمایت از نیروی کار است، اگرچه همه در یک سنگر هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.