صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / کاهش ۱۲۰۰ تنی محصول پسته زرندیه در نتیجه سرمازدگی بهاره

کاهش ۱۲۰۰ تنی محصول پسته زرندیه در نتیجه سرمازدگی بهاره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: بدنبال سرمازدگی صورت گرفته ۱۲۰۰ تن کاهش تولید در محصول پسته خواهیم داشت که معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد کل محصول تولیدی شهرستان است.

سرمازدگی

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرمازدگی بهاره از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سالجاری به بخشی از مزارع و باغات این شهرستان خسارت وارد کرد. براساس برآوردهای اولیه حجم خسارت وارده به باغات و مزارع شهرستان افزون بر ۳۳۵ میلیارد تومان است که عمده خسارات وارده به باغات شهرستان بویژه محصول پسته با رقمی معادل ۱۷۰ میلیارد تومان وارد شده است.

وی عمده خسارات وارده به باغات پسته را مربوط به منطقه خشکرود و سلطان احمدلو دانست و ادامه داد: علاوه بر پسته محصولاتی نظیر انگور، بادام، گردو و سایر سردرختی‌ها خسارت دیدند و به طور کلی تمامی درختانی که در بخش خرقان و مرکزی زرندیه شکوفه داده بودند بر اثر سرما از بین رفتند، اما در نقاط سردسیر خرقان به دلیل اینکه درختان دیرتر بیدار می‌شوند خوشبختانه خسارتی وارد نشده است.

قره‌بیگلو افزود: از این میزان خسارت وارد شده حدود ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه زراعت شامل گندم، جو و کلزاست که موجب کاهش عملکرد خواهد شد، اما عمده‌ترین خسارات حدود ۳۲۲ میلیارد تومان به حوزه باغی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: وسعت باغات و اراضی خسارت دیده بالغ بر ۶۴۰۰ هکتار است که حدود سه هزار هکتار آن را پسته و هزار هکتار را بادام تشکیل می‌دهد و میزان خسارات از ۴۰ تا ۶۰ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.