صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ساخت ۲۰۰ خوابگاه تا پایان سال / تبدیل ۱۱۵ آشپرخانه سنتی به صنعتی

معاون وزیر علوم خبر داد

ساخت ۲۰۰ خوابگاه تا پایان سال / تبدیل ۱۱۵ آشپرخانه سنتی به صنعتی

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت ۲۰۰ خوابگاه جدید تا پایان سالجاری در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد.

خوابگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی صدیقی امروز شنبه ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت وجود خوابگاه برای دانشجویان تصریح کرد: یکی از نیازهای دانشجویان داشتن مکانی امن برای زیستن و ادامه تحصیل است که در چند سال اخیر بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی که از بافت قدیمی و فرسوده برخوردار بودند، مرمت و بازسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته که طرح ارتقا کیفیت سراهای دانشجویی در دستور وزارت علوم قرار گرفت و خوابگاه‌ها از ۱ تا ۵ رتبه بندی شدند، خوابگاه و سراهای دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از سال گذشته خوابگاه‌های درجه ۵، به درجه ۴ ارتقا پیدا کردند و در سال ۹۸ نیز ارتقا آنها به درجه ۳ را هدف گرفته‌ایم و بر این اساس تاکنون حدود ۵۷۸ سرای دانشجویی در طرح ارتقا کیفیت شرکت داشته‌اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به وجود ۱۰۵۰ سرای دانشجویی در سطح کشور عنوان کرد: برآوردهایی که در رابطه با خوابگاه دانشجویان انجام شده، نشان دهنده نیاز ۷۵ هزار نفری خوابگاه برای دانشجویان است.

وی افزود: درصدد هستیم که تا پایان برنامه و طرح ارتقا کیفیت سراهای دانشجویی ۲۰۰ خوابگاه دیگر نیز با یاری خیرین و صندوق رفاه احداث کنیم تا به استاندارد مطلوب برسیم.

صدیقی با تأکید بر بهداشت غذای دانشجویان یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این طرح ارتقا سلامت نظارت بر بهداشت غذای دانشجویان است که تمام آشپزخانه‌های دانشگاه کشور از روش سنتی به صنعتی تبدیل شوند.

معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان یادآور شد: تا کنون ۱۱۵ آشپزخانه از روش پخت سنتی به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شده‌اند.

وی در پایان از برگزاری المپیاد ورزش همگانی پسران در دانشگاه بوعلی سینای همدان خبر داد و با بیان اینکه یکی از اهداف بازدید از دانشگاه بوعلی سینا، انتخاب آن به عنوان میزبان المپیاد ورزش همگانی پسران است، گفت: المپیاد دختران نیز در دانشگاه الزهرا (س) تهران برگزار خواهد شد به طوریکه شرکت در آن برای تمام دانشجویان در هر مقطع تحصیلی امکان پذیر است که تا کنون ۴۰۰۰ هزار دانشجو اعم از ۲۰۰۰ دانشجوی دختر و ۲۰۰۰ دانشجوی پسر شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.