صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ثبت ۴ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور
ثبت ۴ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور

بررسی زلزله‌های هفته گذشته نشان می دهد

ثبت ۴ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور

استان های هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و فارس در هفته گذشته زلزله های ۴ تا ۴.۵ ریشتر را تجربه کردند ضمن آنکه در ۱۰ استان کشور ۱۸ زلزله بزرگتر از ۳ و کمتر از ۴ به ثبت رسید.

زمین‌لرزه

به گزارش کسب و کار نیوز، در هفته گذشته استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین و مازندران ۱۸ زلزله کمتر از ۴ و بزرگ‌تر از ۳ را تجربه کردند.

۴ زلزله بزرگ‌تر از ۴ در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، کرمان و اصفهان رخ داد. بزرگترین زمین لرزه هفته گذشته مربوط به درگهان استان هرمزگان می‌شود.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳۱ فروردین

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۶، دهلران استان ایلام زلزله ۲.۹، چناران استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

درگهان استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری و کانون آن در ۲۳ کیلومتری درگهان، ۲۷ کیلومتری لافت و ۳۶ کیلومتری بندر خمیر به ثبت رسید.

در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۱ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری تخت، ۲۷ کیلومتری سرگز، ۳۰ کیلومتری قلعه قاضی این استان بوده است.

هجدک استان کرمان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۲۳ کیلومتری هجدک، ۳۹ کیلومتری چترود و ۴۴ کیلومتری خانوک این استان اعلام شد.

در بی رم استان فارس زلزله ۳.۸ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۲۲ کیلومتری بی رم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۲۶ کیلومتری وراوی این استان بوده است. زلزله ۳.۴ در عمق ۱۳ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

وراوی استان فارس نیز با زلزله ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۹ کیلومتری وراوی، ۲۲ کیلومتری لامرد و ۲۵ کیلومتری علامرودشت گزارش شد.

یکشنبه اول اردیبهشت

زلزله ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری اولین زلزله مهم در روز اول اردیبهشت ماه بود که در ۴ کیلومتری بابامنیر و ۳۴ کیلومتری نورآباد استان فارس و ۳۵ کیلومتری باشت استان کهگیلویه وبویر احمد رخ داد.

در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۶، بی رم استان فارس زلزله ۲.۷، چوپانان استان اصفهان زلزله ۲.۵، علامرودشت استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

در کنار تخته استان فارس زلزله ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری کنار تخته و ۱۷ کیلومتری خشت استان فارس و ۲۱ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر رخ داد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

سیه چشمه استان آذربایجان غربی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۳۸ کیلومتری سیه چشمه، ۴۶ کیلومتری آواجیق و ۵۰ کیلومتری زرآباد این استان به ثبت رسید.

دوشنبه ۲ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس دو زلزله به بزرگای ۳ در عمق ۸ و ۱۰ کیلومتری رخ داد.

در مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۹، نورآباد استان فارس زلزله ۲.۵، قره‌ضیالدین استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸، آبدان استان بوشهر زلزله ۲.۸، یجنورد استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در فراشبند استان فارس زلزله ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۲۴ کیلومتری فراشبند استان فارس و ۳۲ کیلومتری بوشکان و ۳۶ کیلومتری شنبه استان بوشهر رخ داد.

بروجرد استان لرستان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۲ کیلومتری بروجرد، ۱۵ کیلومتری اشترینان و ۳۱ کیلومتری چالان چولان این استان بوده است.

در قیر استان فارس زلزله ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری قیر، ۳۱ کیلومتری جهرم و ۳۳ کیلومتری دوزه این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت

در این روز آوج استان قزوین زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد. این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین و در فاصله ۷ کیلومتری آوج و ۱۴ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۳۳ کیلومتری رزن استان همدان رخ داد.

در محمله استان فارس دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹، گهواره استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، طرود استان سمنان زلزله ۲.۹ و گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ رخ داد.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری قصر شیرین و ۲۳ کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه و ۲۵ کیلومتری خانقین عراق بوده است.

سومار استان کرمانشاه بعد از تجربه زلزله‌های به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۱ کیلومتری، ۲.۶ و ۲.۸ زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۴ متری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۵۰ کیلومتری صالح آباد و۵۱ کیلومتری زرنه استان ایلام گزارش شد. زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پول استان مازندران با زلزله‌ای به بزرگی ۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری پول، ۱۶ کیلومتری مرزن آباد و ۲۵ کیلومتری نوشهر استان مازندران گزارش شد.

چهارشنبه ۴ اردیبهشت

در بامداد روز ۴ اردیبهشت ماه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری در فرخی استان اصفهان رخ داد. این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری فرخی، ۲۱ کیلومتری خور و ۵۲ کیلومتری جندق این استان رخ داد.

در خنج استان فارس زلزله ۲.۹، پهله استان ایلام زلزله ۲.۵ گزارش شد.

انارک استان اصفهان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری انارک، ۶۳ کیلومتری چوپانان و ۸۶ کیلومتری نائین این استان بوده است.

در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ رخ داد و کانون رومرکز آن در ۵ کیلومتری سی‌سخت و ۲۰ کیلومتری چیتاب استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۲ کیلومتری کمه استان اصفهان به ثبت رسید.

در میمه استان ایلام زلزله ۳.۷ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری میمه، ۱۹ کیلومتری بدره و ۲۵ کیلومتری ارکواز این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت

قصر شیرین استان کرمانشاه نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری قصر شیرین، ۳۰ کیلومتری ازگله و ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

گمیش‌تپه دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹، لکیک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹، راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶ رخ داد.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۳۷ کیلومتری هجدک، ۵۰ کیلومتری چترود و ۵۳ کیلومتری شهداد این استان گزارش شد.

جمعه ۶ اردیبهشت

در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ رخ داده و در فاریاب استان کرمان نیر زلزله‌ای با همین شدت رخ داد.

در گتوند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری گتوند، ۱۷ کیلومتری شوشتر و ۲۵ کیلومتری چغامیش این استان ثبت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.