صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اختصاص اعتبار برای ساخت مدارس سیل‌زده/ تحویل مدارس از مهر ۹۸
اختصاص اعتبار برای ساخت مدارس سیل‌زده/ تحویل مدارس از مهر ۹۸

اختصاص اعتبار برای ساخت مدارس سیل‌زده/ تحویل مدارس از مهر ۹۸

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده از تحویل این مدارس از مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹ خبر داد.

پلدختر ۲۵ روز پس از سیل

به گزارش کسب و کار نیوز، ششمین جلسه قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی دیگر از مسئولان ذی‌ربط به میزبانی پایگاه بسیج شهید صادقی مقدم برگزار شد.

احداث ۱۶۰ مدرسه پس از زلزله کرمانشاه

رخشانی‌مهر با اشاره به تجربه نوسازی و بازسازی مدارس زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: یک سال و نیم قبل زلزله کرمانشاه را تجربه کردیم و درحالی‌که ۷۸مدرسه تخریبی داشتیم، برای ۱۶۰مدرسه عملیات اجرایی از محل اعتبارات خیرین احداث شد البته تخریب مدارس کرمانشاه با توجه به مقاومت سازه‌ای مدارس، تخریب کامل نبودند و بیشتر دیوار دور مدارس ریخت و آن‌هم برای مدارسی بود که پیش‌ازاین در لیست بازسازی و تخریب قرار داشتند.

وی ادامه داد: در مهر ۹۷بیش از ۵۰مدرسه تحویل داده شد و بعدازآن تا پایان سال ۹۷مدارس دیگری را تحویل دادیم همچنین تا پایان امسال ۱۶۰مدرسه در نظر گرفته‌شده تحویل داده می‌شود.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه مدارسی که در کرمانشاه تحویل داده نشده است متراژ بزرگی دارند، گفت: ساخت مدارس با متراژ بالا زمان‌بر است.

۳ تا ۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مدارس سیل‌زده اختصاص‌یافته

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به شرایط متفاوت مدارس سیل‌زده کشور اشاره و اظهار کرد: در جریان سیل ۲۴استان درگیر سیل بودند و سه استان بیشتر آسیب دیدندکه کار نوسازی و بازسازی را در این مناطق انجام می‌دهیم تا مدارس در مهرماه ۹۸و ۹۹به بهره‌برداری برسند و می‌خواهیم اولین ارگان برای سازندگی در این مناطق باشیم.

۱۵میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس سیل‌زده در نظر گرفته‌شده

وی بیان کرد: تاکنون بین ۳تا ۵میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مدارس سیل‌زده اختصاص داده‌ایم همچنین برای سه استان با آسیب‌دیدگی بیشتر اخیراً ۱۵میلیارد تومان دیگر برای ساخت مدارس در نظر گرفتیم و نباید فراموش کنیم تا زمانی که خیرین حضور نداشته باشند، کار پیش نمی‌رود.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه اکنون سیل باعث شده مدارس عمدتاً با گل‌ولای پر شوند، اظهار کرد: تخریب مدرسه کمتر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.