صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ۵۲۹ مدرسه زنجان، چشم‌انتظار مقاوم‌سازی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان عنوان کرد:

۵۲۹ مدرسه زنجان، چشم‌انتظار مقاوم‌سازی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: بیش از ۵۹۲ باب مدرسه در استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدرسه تخریبی

جهانگیر صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۸۵ برای همه فضاهای فیزیکی استان زنجان شناسنامه فنی صادر شده است که در این بررسی مشخص شد از ۱۶۰۰ مدرسه استان زنجان تعداد ۵۱۲ مدرسه مقاوم و مابقی نیازمند مقاوم‌سازی بودند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۵۹۲ باب مدرسه در استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی هستند که ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی مدارس نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان زنجان آغاز شده که از این تعداد ۲۵ پروژه شامل تخریب و مقاوم‌سازی آغاز و یا در دست اقدام است.

صفری با اشاره به اینکه در سال ۹۶ به میزان ۳۹ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی اخذ و هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبار در سال گذشته با افزایش ۴۷ درصدی به ۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی هزینه شده است، یادآور شد: این اعتبارات در سال گذشته به ۳۸ میلیارد تومان رسیده که نشان از افزایش ۲۸۰ درصدی اعتبارات ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۸۷ کلاس درس در قالب ۵۸۷ مدرسه در استان زنجان استانداردسازی شده است، خاطرنشان کرد: سیستم گرمایشی ۹۱۷ کلاس درس نیز باید در دستور کار قرار گیرد که نیازمند اعتبار ۲۸ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.