صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ماماها، حامی اصلی سلامت خانواده در دوران‌های مختلف زندگی هستند
ماماها، حامی اصلی سلامت خانواده در دوران‌های مختلف زندگی هستند

ماماها، حامی اصلی سلامت خانواده در دوران‌های مختلف زندگی هستند

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی مامایی، ضمن گرامیداشت این روز تاکید کرد: ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.

دکتر سعید نمکی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،، متن پیام کتر سعید نمکی بدین شرح است: «پانزدهم اردیبهشت ماه مصادف با پنجم ماه می، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی (ICM)، روز جهانی مامایی نام گرفته و فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری جایگاه مامایی در نظام سلامت و قدردانی از خدمات و زحمات این قشر صبور است.

در جهان امروز ماما نه تنها ارائه‌دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری ، زایمان و پس از تولد است بلکه حامی اصلی سلامت خانواده در دوران های مختلف زندگی از تولد تا سالمندی نیز به شمار می‌رود.

ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.

جامعه مامایی کشور همراه با سایر اعضای تیم سلامت به ‌واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص خود، نویدبخش حیات، نشاط و سلامت در همه شرایط حتی دربحران سیل اخیر برای مادران و خانواده ها بوده و توانمندی عظیم بانوی ایرانی را در هر لباس و نقشی به همگان نشان دادند.

اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت این مناسبت، روز ماما را به اساتید، کارشناسان و دانشجویان مامایی در سراسر کشور تبریک گفته و تلاش‌هایشان را ارج می نهم.

امیدوارم این روز، آغازی برای بهبود همه جانبه وضعیت ارائه خدمات مامایی دراجرای طرح تحول نظام سلامت بویژه بسته ترویج زایمان طبیعی و ارتقای جایگاه خدمات مامایی و سلامت باروری در سیستم ارجاع و توفیق خدمت روزافزون برای این گروه از همکارانمان باشد.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.