چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / درخواست رئیس اتاق بازرگانی یاسوج برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد

درخواست رئیس اتاق بازرگانی یاسوج برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این استان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کهگیلویه و بویراحمد جبار کیانی پور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی سرشار از همه نعمت‌های خدادادی است که با این همه توانایی نباید پسوند توسعه نیافتگی را یدک بکشد بنابراین تقاضای ما از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این است که این استان به صورت ویژه دیده شود.

وی با اشاره به فرایند صدور مجوز در این استان اظهار کرد: در تمام فرایندهایی که در استان طی می‌شود هر جا به مانعی برخورد می‌کنیم با لفظ قانون روبرو هستیم.

قوانین مزاحم سرمایه گذاری حذف شوند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از روند طولانی فرایند اخذ مجوز در استان انتقاد و خاطرنشان کرد: این فرایند طولانی حوزه تولید ما را زمین‌گیر کرده است و در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد که فرصت برابر برای سرمایه‌گذاران نیست باید این قوانین مزاحم حذف شود.

کیانی پور با اشاره به مشکلات اخذ تسهیلات در این استان، تصریح کرد: منابع و مصارف بانکی، مالیات‌های مستقیم، کمبود نقدینگی و نرخ بالای تسهیلات و عدم پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه از مهم‌ترین این مشکلات است و مهم‌تر از همه اینکه بانک‌های ما وثیقه‌های سهل‌الوصول و عالی می‌خواهند.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی متناسب با دوره اجرای طرح نیست و بالا بودن نرخ سود سبب افزایش قیمت تمام شده کالاها در این استان می‌شود، موضوع مالیاتی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: در حالی که امروز دشمن خصم ما اقتصاد کشور را نشان گرفته متأسفانه قوانین مالیاتی روز به روز سخت‌تر می‌شود و سرمایه‌گذارانی که برای زندگی روزمره به کارت بانکی نیاز دارند حساب بانکی آنها مسدود می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست برای آن دسته از سرمایه‌گذاران طلبکار از دولت و سرمایه‌گذارانی که به علت شرایط اقتصادی زمین‌گیر شده‌اند تدبیری بیندیشد و بیان کرد: صندوق تأمین اجتماعی سال‌هاست که به زعم ما کارفرمایان مصادره شده و امروز به حال و روزی افتاده که می‌تواند فقط صاحبان اصلی خود را جریمه کند.

کیانی پور با بیان اینکه حساب اکثر شرکت‌های بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد بسته شده و ناچار هستیم با حساب‌های کارگران و اقوام‌مان کار کنیم، تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تأمین منابع خود ناچار هستند بهای مصرفی آب، برق و گاز را از ما بگیرند و بسیاری از واحدهای تولیدی استان از جمله کارخانه آجر دهدشت امروز به علت این مشکلات زمین‌گیر شده‌اند که می‌طلبد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این موضوع وارد شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به افزایش نرخ ارز و تورم اشاره و اظهار کرد: بخش خصوصی در افزایش نرخ ارز بی‌تقصیر یا کم‌تقصیر است اما امروز به علت این مشکلات زمین‌گیر شده است و چه کسی باید بهای این زمین‌گیر شدن را بپردازد؟

کیانی پور با بیان اینکه اوراق بهادار بخش خصوصی را اوراق کرده است، تصریح کرد: با این شرایط نرخ ارز و تورم نمی‌توانیم با استفاده از اوراق و اسناد خزانه مشکلات‌مان را برطرف کنیم و برای پروژه‌های خود کالا بخریم و لازم است به جای اسناد خزانه گشایش اعتبارات داخلی ایجاد شده و منابعی که قرار است به عنوان اوراق به ما بدهند از بانک قرض گرفته شود.

وی با اشاره به کمک‌های فنی اعتباری و صندوق توسعه ملی گفت: بخشی از این کمک‌ها که می‌تواند برای حوزه تولید مؤثر باشد در حوزه سیاسی سبب خرید محبوبیت می‌شود و لازم است اتاق بازرگانی بر مصرف این منابع نظارت کند و نظر اتاق در این زمینه اعمال شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام در این استان اضافه کرد: نیاز است در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.