صفحه اصلی / استان ها / گیلان / “خرده مالکی” از چالش‌های چای کشور
“خرده مالکی” از چالش‌های چای کشور

رییس سازمان چای کشور عنوان کرد:

“خرده مالکی” از چالش‌های چای کشور

رییس سازمان چای کشور گفت: ایجاد باغات چای در اراضی شیبدار موجب کنترل سیلاب می‌شود.

کارخانه چای

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه گیلان،حبیب جهانساز در جلسه چای کشور که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۲۰۰هزار نفر به صورت مستقیم به تولید چای مشغولند و ۷۰درصد این افراد اقتصادشان صرفا وابسته به چای است.

وی افزود: گیلان از نظر زیست محیطی شکننده است و تولید محصولاتی همچون چای به خصوص در اراضی شیبدار کمک شایانی به این حفظ محیط زیست می کند.

جهانساز ادامه داد: امسال میزان بارندگی ۳۸درصد بیشتر از سال گذشته بوده است و ایجاد باغات چای در اراضی شیبدار می تواند به آبخیزداری استان به خصوص در جلوگیری از سیلاب نقش موثری ایفا کند.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه یکی از چایکاران استان اقدام به تغییر آرایش ردیف های باغ چای خود کرده است، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی در جلوگیری از فرسایش خاک برخی از مناطق گیلان بسیار تاثیرگذار است.

جهانساز تصریح کرد: سال گذشته ۵۸ هزارتن چای داخلی به ۱۰ کشور جهان صادر شد و این میزان نسبت به سال ۹۶ با رشد مطلوبی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه های تولید می شود، خاطرنشان کرد: با ماشینی کردن تولید چای در باغات جوانان بیشتری به باغات برای تولید چای وارد خواهند شد.

جهانساز گفت: ۱۸میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در اختیار کارخانجات قرار گرفته است و امسال نیز اعطاء تسهیلات ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان چای کشور،  خرده مالکی و عدم پرداخت به موقع برگ قیمت برگ سبز چای از چالش های چای کشور است.

وی نواسانات قیمت ارز، عدم بهره مندی چایکاران از منافع حاصل از فروش چای و تولید ناکافی برای تامین نیاز کشور را از دیگر چاش های این محصول عنوان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.