صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / درگذشت بزرگترین توپ ربایی تاریخ NBA + فیلم
درگذشت بزرگترین توپ ربایی تاریخ NBA + فیلم

درگذشت بزرگترین توپ ربایی تاریخ NBA + فیلم

جان هاولیچک که توانست مشهورترین توپ ربایی تاریخ بسکتبال NBA را به نام خود ثبت کند به دلیل بیماری درگذشت.

جان هاولیچک

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از آس، بوستون سلتیکس اعلام کرد جان هاولیچک در ۷۹ سالگی به دلیل بیماری پارکینسون درگذشت. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه بود و نقش کلیدی در پرافتخار شدن این تیم داشت.

هاولیچک در هشتم آوریل ۱۹۴۰ متولد شد و برای ۱۶ فصل (از سال ۱۹۶۲ تا ۷۸) در NBA بازی کرد. او همه بازی‌هایش را با پیراهن بوستون انجام داد و به یکی از بازیکنان برتر جهان تبدیل شد. بسکتبالیست سابق آمریکایی همچنان در تعداد بازی‌ها و امتیاز کسب شده بالاتر از دیگر بازیکنان بوستون قرار دارد. او چهارمین بازیکن در کسب امتیاز با یک تیم محسوب می‌شود و تنها کوبی برایانت، دیرک نویتزسکی و تیم دانکن از او بالاتر هستند.

دوران ورزشی هاولیچک پر از عناوین و افتخارات است. او در سال ۱۹۷۴ در فینال‌ها بهترین بازیکن انتخاب شد. همچنین توانست در ۱۳ فصل پیاپی در بازی All Star حضور داشته باشد. تنها ۹ بازیکن به چنین افتخاری دست یافتند.

با این حال شهرت اصلی او به خاطر یکی از بازی‌هایش است. این اتفاق در سال ۱۹۶۵ اتفاق افتاد. او در دیدار برابر فیلادلفیا توانست یک ریباند فوق العاده داشته باشد. زمانی که چهار ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود و تیمش ۱۱۰ بر ۱۰۹ از حریفش پیش بود اجازه نداد پاس هال گریر که از زیر سبد بوستون ارسال شد به چت واکر برسد. با این توپ ربایی بازیکنان فیلادلفیا موقعیت خود را از دست دادند و نتوانستند به فینال NBA برسند. در دیدار نهایی سلتیکس توانست لس آنجلس لیکرز را شکست دهد و هفتمین قهرمانی اش را جشن بگیرد.

توپ ربایی هاولیچک در آن بازی به مشهورترین توپ ربایی تاریخ تبدیل شد. همچنین از آن به عنوان یکی از به یادماندنی ترین لحظات ورزش آمریکا نام می‌برند.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.