صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رقابت بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی نانو
رقابت بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی نانو

فردا برگزار می‌شود

رقابت بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی نانو

آزمون مرحله اول دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، صبح فردا جمعه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با حضور بیش از 17 هزار دانش‌آموز داوطلب برگزار خواهد شد.

المپیاد دانش‌آموزی نانو

به گزارش کسب و کار نیوز، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و همچنین پرورش و هدایت دانش‌آموزان مستعد توسط باشگاه دانش آموزی نانو برگزار می‌شود.

بر اساس تفاهم‬ نامه‌ای که میان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان منعقد شد، این المپیاد از سال جاری با تأیید و همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد ضمن آنکه برگزیدگان این المپیاد مطابق با آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، از امتیازات این بنیاد نیز برخوردار می‌شوند.

آزمون مرحله اول دهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به صورت همزمان در ۱۲۱ شهر و ۱۲۴ حوزه با حضور ۱۷ هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز داوطلب برگزار خواهد شد.

مرحله دوم، این المپیاد نیز به صورت کتبی در تیرماه ۱۳۹۸ و مرحله سوم نیز با حضور داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریورماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. کسب بیش از ۵۰ درصد میانگین نمره ۵ نفر اول در آزمون مرحله اول، شرط ورود به مرحله دوم است و ۳۰ نفر برتر مرحله دوم به اردوی مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد.

آزمون مرحله دوم المپیاد نانو شامل ۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی در محورهای “نانو فیزیک”، “نانو شیمی”، “نانو زیست‌فناوری” و “شبیه‌سازی” است.

در مرحله عملی المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو که در قالب یک اردوی عملی- آموزشی برگزار می‌شود، دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو نیز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.