صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حضور غول‌های تجاری غرب در ریاض تنها ساعاتی پس از اعلام اعدام‌ها
حضور غول‌های تجاری غرب در ریاض تنها ساعاتی پس از اعلام اعدام‌ها

حضور غول‌های تجاری غرب در ریاض تنها ساعاتی پس از اعلام اعدام‌ها

ساعاتی پس از انتشار اخباری از اعدام ۳۷ زندانی در عربستان که بار دیگر توجهات را به سمت سابقه حقوق بشری آل سعود جلب کرد، تعدادی از سرشناسان حوزه مالی جهانی وارد ریاض شدند.

اعدام 37 نفر در عربستان و واکنش سازمان‌های بین‌المللی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، لری فینک، مدیر عامل شرکت بلک‌راک ، جان گلینت مدیر عامل شرکت اچ‌اس‌بی‌سی،  دانیل پینتو مدیر عامل شرکت جی‌پی‌مورگان همگی در یک کنفرانس مالی که توسط دولت عربستان سعودی برگزار شد، شرکت کردند چین چو، مدیر امور آسیا در شرکت مورگان استنلی هم در این کنفرانس حاضر بود.

 گردن زدن اتباع سعودی به بهانه جرایمی مرتبط با تروریسم،جنجال‌های زیادی را برانگیخته است. اکثریت کشته‌شدگان از شیعیان عربستان بودند و عفو بین‌الملل روند محاکمه آنان را ساختگی و ناقض استانداردهای منصفانه دانست.  

میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد این کشتار دسته‌جمعی را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد. او گفت: دست‌کم سه تن از آن مردان در زمان حبس زیر سن قانونی بودند و جسد یکی از آنان به نمایش عمومی درآمد.

هیچکدام از مدیران مالی آمریکایی که در این کنفرانس حضور داشتند به این  مساله حقوق بشری اشاره نکردند. سردی روابط کسب و کارهای خارجی و سرمایه‌گذاران با عربستان که پس از قتل جمال خاشقجی اوج گرفته بود، اخیرا رو به بهبود رفته است.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.