صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / رغبت نداشتن خانواده‌های آذربایجان غربی برای اهدای عضو

رغبت نداشتن خانواده‌های آذربایجان غربی برای اهدای عضو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بهبود وضعیت اهدای عضو استان نیاز به فرهنگ سازی دارد.

اهدای عضو

جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: متأسفانه با آماری که در دست داریم وضعیت اهدای عضو در استان مطلوب نیست و بهبود این وضعیت نیاز به فرهنگ سازی دارد.

آقا زاده با اشاره به اینکه اهدای عضو در آذربایجان غربی با توجه به جمعیت بالای ۳ میلیون نفر باید شاخص اهدای عضو (pmp) در استان برابر ۷۵ باشد یعنی به ازای هر یک میلیون نفر ۲۵ نفر در سال اهدای عضو گردند، تصریح کرد: متأسفانه با آماری که در دست داریم این شاخص در استان برابر ۴ است که نشان از اینست که هنوز راه درازی در پیش داریم که باید با تلاش و فرهنگ سازی غنی به آمار قابل قبول در کشور برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه سرجمع ۷۸۱ نفر بیمار همودیالیزی در استان در لیست انتظار پیوند قرار دارند اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۳ مورد اهدای عضو در استان صورت گرفت که این نسبت به جمعیت استان بسیار پایین است و برای رسیدن به سطح استان‌های همچون شیراز، یزد و خراسان باید برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی در خصوص عمده دلایل عدم رغبت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو بیماران خود گفت: بیشترین عدم رضایت خانواده‌ها در استان به خاطر عدم پذیرش مرگ مغزی و امیدها و باورهای نادرست است.

آقازاده ادامه داد: فرهنگ سازی گسترده در سطح شهر، همکاری رسانه‌ها و شهرداری در این زمینه همکاری سایر نهادها و ارگان‌های دولتی در جهت اشاعه فرهنگ اهدا عضو در جامعه، زمینه ساز و پیش نیاز افزایش آمار اهدای عضو در خانواده‌های که عزیزانشان مرگ مغزی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.