صفحه اصلی / استان ها / البرز / اغتشاشات بصری در کرج بیداد می‌کند
اغتشاشات بصری در کرج بیداد می‌کند

اغتشاشات بصری در کرج بیداد می‌کند

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج بر ضرورت کاهش اغتشاشات بصری برای داشتن شهری با چهره زیباتر تاکید کرد.

کرج

احدالله احمدی پرگو در گفت‌وگو با ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال فرایند تهیه طرح تفصیلی شهر را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: پس از تدوین این طرح، مراحل تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری طی می‌شود تا در سال آینده طرح تفصیلی کرج، با رویکرد جدید اجرایی شود.

وی افزود: برای این کار مشاورانی پای کار آمده‌اند و این طرح در مرحله طراحی شهری قرار دارد و برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم، نهاد برنامه‌ریزی شهری تشکیل شده که وزارت راه شهرسازی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، شورای شهر و شهرداری عضو این نهاد هستند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت بازنگری به وضعیت سیما، منظر و نمای شهری کرج اشاره کرد و افزود: سال گذشته آئین نامه‌هایی در این خصوص تهیه و به تصویب شورا رسیده است.

پرگو ابراز کرد: امسال این آئین نامه‌ها با تشکیل کمیته‌های نما، کمیته ساماندهی شبکه معابر در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در ساخت و سازها از افزایش اغتشاشات بصری جلوگیری کنیم و کسانی که پروانه ساخت و ساز می‌گیرند را به این باور برسانیم که چهره و زیبایی شهر به اندازه کمیت و کیفیت وضعیت زیرساخت‌ها اهمیت دارد.

معاونت شهرسازی خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد نما از شهرداری تاییدیه بگیرند تا تعداد نماهای ایرانی- اسلامی شهر افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث جلوگیری از اغتشاشات بصری حتی توجه به نورپردازی‌ها و فضاهای خالی شهری هم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاونت خدمات شهری تغییرات محسوسی در این حوزه می‌توان ایجاد کرد تا به سمت داشتن شهری با چهره زیباتر حرکت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.