صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ترددهای غیرمجاز، مانع حذف یک بیماری در چابهار
ترددهای غیرمجاز، مانع حذف یک بیماری در چابهار

مشکلات و درخواست‌های بهداشتی درمانی جنوب شرق کشور تشریح شد

ترددهای غیرمجاز، مانع حذف یک بیماری در چابهار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ضمن اشاره به مشکلات بهداشت و درمان چابهار ناشی از ترددهای غیرمجاز از کشورهای همسایه، در عین حال از کاهش انتقال محلی مالاریا خبر داد.

مالاریا

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه چابهار ضمن اشاره به وضعیت بروز مالاریا و همچنین بیماری ایدز در این منطقه تحت تأثیر ترددهای منطقه‌ای، در عین حال تسریع در ساخت بیمارستان کلنگ زده شده ۵۴۰ تخت خوابی چابهار را خواستار شد و گفت: این بیمارستان با مشارکت قرارگاه سازندگی احداث می‌شود و نیاز این منطقه است. اگر رشد منطقه را می‌خواهیم، باید عدالت در بهداشت و درمان در حد عالی باشد. لازم است هر چه زودتر این بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی محقق شود و وسایل آمدن و ماندگاری متخصصان نیز فراهم شود.

در ادامه کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: شاهدیم که امروز چابهار به عنوان یک منطقه استراتژیک و ژئوپلیتیک و توسعه این منطقه و سواحل مکران به عنوان یک مسئله جدی و پراهمیت مطرح است.

وی با بیان اینکه بهترین بخش‌های ICU در جنوب شرق کشور را در چابهار داریم در عین حال به کلنگ زنی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی اشاره کرد و گفت: زمین این بیمارستان اهدایی سازمان منطقه آزاد است. همچنین ساخت مراکز جامع خدمات سلامت را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در برنامه داریم و به این ترتیب در سال ۹۸ و ۹۹ تمرکز ما بر موضوعات بهداشت منطقه است.

وی به ضرورت‌های بهداشت و درمان چابهار و همچنین پیشگیری‌های بهداشتی اشاره و برای همکاری در حوزه‌های بهداشت و درمان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.