صفحه اصلی / استان ها / کرمان / امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سیل اخیر کرمان
امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سیل اخیر کرمان

امدادرسانی به بیش از ۲۰ هزار نفر در سیل اخیر کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بیش از 20 هزار تن در سیل و آبگرفتگی های اخیر در طی 4 ماه گذشته در سطح استان توسط این جمعیت خبر داد.

سیل کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز، “رضا فلاح” با اعلام این خبر بیان کرد: ۴ هزار و ۴۲۶ خانوار در طی چهار ماه گذشته در بیش از ۹۵ شهر، روستا و محورهای مواصلاتی در بارندگی‌های اخیر دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند، افزود: ۲۰ هزار نفر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در سطح استان امدادرسانی شده اند و ۶۶۶ نفر نیز اسکان یافته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به حضور تیم‌ها و نیروهای عملیاتی در کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیل اشاره کرد و گفت: ۱۵۲ تیم در قالب ۶۰۱ نیروی عملیاتی توسط ۱۴۳ دستگاه آمبولانس، خودروی نجات، خودروی کمک دار سبک و سنگین در این عملیات حضور یافتند.

وی با اشاره به بکارگیری یک فروند بالگرد در طی ۲ عملیات امداد هوایی در شهرستان‌های رودبار جنوب و شهداد که دچار سیل و آب‌گرفتگی شده بودند، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر توسط ۳۰ دستگاه موتور پمپ لجن کش موفق به تخلیه آب از منازل و سطح شهرها شدند.

فلاح در پایان با اشاره به توزیع اقلام امدادی به آسیب دیدگان از سیل خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۸۵ تخته پتو، یک هزار و ۷۴۳ تخته موکت، ۴ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم نایلون، ۳ هزار و ۷۷۳ بسته غذایی، ۲ هزار و ۱۸۱ بطری آب معدنی، یک هزار و ۶۶۴ قوطی کنسرو، یک هزار و ۲۲ قرص نان، ۳ هزار و ۶۷۳ کیلوگرم برنج و سایر اقلام زیستی، پوشاک و … در مناطق آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.